Zorientovat se na trhu pomůže příští rok českým zákazníkům šest projektů podpořených dotací zprostředkovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu. Zaměří se především na poradenství, na testy nebo na vzdělávání.
Foto: archív Profit
“Mezi úspěšnými projekty je například vzdělávání maminek a dětí už v mateřských školkách nebo také srovnávání a hodnocení kvality vzájemně se podobajících výrobků,“ říká ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.
Přesnou výši dotace pro rok 2011 se jednotliví žadatelé dozvědí nejpozději na konci února. O podporu se přihlásilo celkem 15 projektů, šestici úspěšných vybírala nezávislá hodnotitelská komise složená ze zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva financí, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Hospodářské komory ČR.
V roce 2011 tak podle hodnotitelské komise podporu získají projekty „Spotřebitelský časopis TEST s objektivními a nezávislými testy a dalšími informacemi pro každého“ a „Praktická pomoc spotřebitelům“ Občanského sdružení spotřebitelů TEST, projekt „Moderní nástroje pro učitele a lektory spotřebitelského vzdělávání“ občanského sdružení Generation Europe, plán „SČS jde za spotřebitelem, zranitelnými skupinami i za poskytovateli služeb: BUĎME K SOBĚ KOREKTNÍ!“ Sdružení českých spotřebitelů., projekt „Spotřebitelské poradenství“ občanského sdružení Asociace občanských poraden a projekt „Podpora spotřebitelského vzdělávání v mateřských školách a mateřských centrech“ občanského sdružení Budulínek.eu.
Podpořené projekty získaly dobré hodnocení především za kvalitně navržené cíle nebo za rozumně nastavený rozpočet, hodnotila se ale například i jejich historie, pokud už projekt o peníze ze státního rozpočtu dříve žádal.