Menu Zavřít

Zakladatelé Ovečkárny spouští projekt v oblasti dlouhověkosti. S doplňky stravy OlaOla chtějí rozjet stamilionový byznys pro celou Evropu

Včera
Doba čtení: 5 minut
Autor: OlaOla, publikováno se souhlasem
  • OlaOla je nový projekt, za kterým stojí zakladatelé Ovečkárny Martin a Lucie Bernátkovi. Ti prostřednictvím nové značky míří na rychle rostoucí trh s doplňky stravy a prevencí stárnutí
  • Svou strategií oslovují běžné české rodiny, kterým nabízí cenově dostupné přírodní produkty a jednoduchou orientaci v oblasti zdravého životního stylu
  • OlaOla plánují proměnit ve stamilionový a jednou i miliardový byznys. Kromě Česka za dali za cíl výhledově dobýt rovnou celou Evropu

Že se lidé dožívají vyššího věku, dnes slyšíme takřka na každém rohu. O tom, v jakém zdravotním stavu poslední léta svého života stráví, se ale už tolik nemluví. Mnoho Čechů přitom dožívá s vleklými problémy, a tudíž o žádném aktivním stáří se tak v celé řadě případů rozhodně mluvit nedá. Podle údajů Eurostatu se v roce 2022 snížil počet let odžitých ve zdraví po pětašedesátce na 7,1 roku u mužů a 7,7 roku u žen. Česko se tak v tomto indikátoru řádí mezi sedm nejhorších států EU.

Autoři Ovečkárny Martin a Lucie Bernátkovi by uvedenou skutečnost rádi změnili. Startují proto nový projekt s názvem OlaOla, který má Čechy naučit prevenci. „V OlaOla jsme zhmotnili myšlenku, že život ve zdraví a z něj vyplývající dlouhověkost by měly být dosažitelné pro každého z nás,“ komentuje Bernátek. Jen o pouhý e-shop se dle něj rozhodně nejedná. „Stavíme dlouhodobý projekt a na něj navázanou komunitu, která má podporovat Čechy v prvních krocích a následné cestě dlouhověkým, tedy kvalitním a naplněným, životem,“ doplňuje.

Outstream Placeholder

Projekt OlaOla plánuje získat výsadní postavení na trhu s doplňky stravy a přípravky proti stárnutí. Na rozdíl od konkurentů má cílit na běžné české rodiny, čemuž uzpůsobuje naprosto vše – od produktů přes cenotvorbu až po srozumitelnost etiket. Ostatně, právě nízké povědomí o tom, co jednotlivé suplementy jsou a k čemu se využívají, momentálně představují jednu z hlavních bariér při jejich užívání.

Rádce a partner v jednom

Jak říká sám Bernátek, zákazníkem OlaOla nemusí být nutně člověk s chytrými hodinkami, který má sestavenou dietu na míru. Se svým e-shopem chce totiž vytvořit bezpečné místo pro každého běžného Čecha. To znamená zákazníka, který přes práci a péči o rodinu někdy zapomíná pečovat o sebe. Zákazníka, kterého občas dožene stres nebo špatná strava a často mu chybí energie a kvalitní spánek. Oproti konkurenci navíc hodlá k dlouhověkosti OlaOla dojít o poznání přívětivější cestou. 

„Vitamín bude vždycky vitamín, rozdíly ve složení nejsou to, v čem se na tomto trhu bude vyhrávat. Je to naopak schopnost značky být pro zákazníka rádcem a partnerem, umět ho povzbuzovat nejen při nákupu, ale i následném zlepšování životního stylu,“ říká spoluzakladatel.

Slovenský fitness prodejce GymBeam investuje do skladu s roboty. Prostor za tři miliony eur pro něj zhotoví firma Element Logic
Přečtěte si také:

Slovenský fitness prodejce GymBeam investuje do skladu s roboty. Prostor za tři miliony eur pro něj zhotoví firma Element Logic

Značkové suplementy založené na přírodních látkách, kterých má aktuálně v nabídce na tři stovky, si OlaOla nechává vyrábět na míru u tuzemských výrobců. S jejich pomocí se pak snaží pokrýt čtyři základní oblasti, jež Čechy trápí nejvíce. Jsou jimi zažívání, nespavost, imunita a nedostatek energie.

„Jdeme stavět stamilionový byznys, který se ze Zlína dostane do celé Evropy. Trh s doplňky stravy je tak velký a stále ještě nenasycený, že je pouze na nás, jak budeme šikovní,“ hlásá Bernátek s tím, že se se svou partnerkou rozhodně nehodlají držet při zemi. Naopak, OlaOla vidí jako budoucí klíčovou značku nejen pro českou e-commerce. Tím spíš když by k internetovému obchodu navíc do budoucna mohli přidat i showroom. „Už teď máme v plánu komunitní kavárny dlouhověkosti, které by měly být jak pro semináře, tak základnou pro komunitní sporty, jako jsou běžecké, cyklistické kluby a mnohé další,“ popisuje pro Euro.cz.

V budoucnu snad i miliardy

Ačkoli se projekt nachází na počátku, již nyní oba podnikatelé počítají s tím, že do budoucna OlaOla promění až v miliardový byznys. „Už teď byl ohodnocen na pět milionů eur. Působíme na trhu s doplňky a dlouhověkostí, který z mého pohledu roste dvaceti- až třicetiprocentním meziročním tempem. Samotné doplňky stravy meziročně rostou asi 10procentním tempem, já však věřím klidně dvojnásobnému meziročnímu růstu,“ konstatuje Bernátek s tím, že už v příštím roce by se ve zmíněném segmentu mohlo protočit skoro 112 miliard dolarů.

Konkrétně v tuzemsku lidé za doplňky stravy utratí ročně asi 6500 korun, přičemž minimálně jednou ročně je kupuje 75 procent Čechů. „Objemy se zvyšují tím, jak Česko stárne. A doplňky objevují stále mladší generace,“ míní spoluzakladatel. Důležité podle něj bude zachytit trh jak v oblasti DNA testů, tak personalizovaných vitamínů a čekat na správnou akvizici.

Singapur je novou modrou zónou. Na seznam šesti oblastí ho dostalo uměle vytvořené zdraví i dlouhověkost
Přečtěte si také:

Singapur je novou modrou zónou. Na seznam šesti oblastí ho dostalo uměle vytvořené zdraví i dlouhověkost

„Od začátku máme celý projekt postavený na co největší škálovatelnosti. Myslím to vážně, když říkám, že jsme prototypem e-commerce projektů druhé půlky dvacátého století. Logistiku tak máme plně outsourcovanou, odpadají kapacitní problémy, nebudeme se zasekávat na kvantitě ani kvalitě,“ slibuje Bernátek a podotýká, že v současnosti jsou výrazně dál, než svého času byla Ovečkárna.

Dále upozorňuje, že e-commerce dnes už není možné dělat podle šablony. Do projektů se prý musí vrátit srdcaři a přinést s sebou nejen nasazení, ale také intuici. „Věřím, že budoucnost úspěšných projektů je v týmech, které fungují jako komunita. Nadchnou se pro produkt i trh a stanou se klíčovými ambasadory,“ tvrdí podnikatel, který podporuje lokální moravské dodavatele.

Potřebná reforma zdravotnictví

Do budoucna počítá Bernátek s tím, že význam prevence, a tedy i projektů, jako je OlaOla, významně poroste. Česko se totiž nachází na prahu velkých změn zdravotnického systému. Ty vyvolá nejen potřeba definitivně reformovat ten stávající, ale také demografie. Koneckonců, v roce 2050 bude v Česku žít půl milionu lidí starších 85 let.

bitcoin_skoleni

„Zvyšovat ne věk dožití, ale hlavně délku života ve zdraví. To by mělo být hlavním cílem zdravotnického systému Česka, který musí řešit příčiny nemocí, a ne důsledky. Klíčovou roli v tom z podstaty věci musí hrát prevence a podpora těch, kteří se jí svědomitě věnují,“ myslí si. Následně doplňuje, že ačkoli ví, že zdravotnický systém změnit nedokáže, cítí povinnost přispět k dlouhověkosti alespoň nějakým způsobem: „Naše cesta vede po drobných krůčcích. Začne přírodním přípravkem na lepší spaní na nočním stolku a přes sebediagnostiku se dostane až k nevynechávání preventivních lékařských prohlídek a pravidelnému cvičení.“

Česká e-commerce ožívá, hlásí Heureka. Mezičtvrtletně si během léta polepšila o pět procent
Přečtěte si také:

Česká e-commerce ožívá, hlásí Heureka. Mezičtvrtletně si během léta polepšila o pět procent

Právě ona sebediagnostika bude v případě OlaOla tvořit další ze základních pilířů. Představit jej blíže ale hodlá až v následujícím roce, a tak zatím jen prozrazuje, že standardem by se měly stát základní laboratorní diagnostiky, které bude možné objednat přímo z pohodlí domova. Jinými slovy, co je nyní běžné v kruhu především aktivně žijících jedinců, by se podle Bernátka mělo stát samozřejmostí v podstatě pro každého. A to do několika málo let.

  • Našli jste v článku chybu?