Škoda Auto chce v letošním roce zdvojnásobit montážní kapacity v Indii a zkompletovat tam asi 30 tisíc vozů, řekl na autosalonu v Dillí předseda představenstva Reinhard Jung. Za prvních devět měsíců fiskálního roku, který skončí v březnu, prodala Škoda v Indii 9308 aut. Celkově se však v témže období prodalo v miliardové zemi zhruba 1,1 milionu osobních vozů. To značí jediné: indický trh má pro Škodovku obrovský, leč zatím nevyužitý potenciál.
Škoda Auto nemá v Indii vlastní výrobní závod, tudíž využívá výrobních linek tamních továren koncernu VW a vozy sestavuje převážně z dovezených dílů. „Trh roste v segmentu lacinějších automobilů, proto jsme nabídli vůz Fabia, který na tamní trh právě uvádíme. Pořídit ji lze za polovinu ceny ostatních škodovek, což je velká výhoda,“ uvedl Jung. V asijské zemi se dobře prodávají hlavně auta kratší než čtyři metry, jež se na prodejích podílejí z více než dvou třetin. Dle Junga by Fabia mohla v budoucnu tvořit až polovinu všech vozů, které Škoda v Indii prodá. Téměř půlka dílů, které firma potřebuje k montáži, by mohla pocházet od tamních dodavatelů.