PRAHA (oh) - Společnost Mediatel, která v Česku vydává telefonní seznam Zlaté stránky, se chce více orientovat na internet a svou on-line databázi kontaktů. „Chceme být víc než vydavatelem nejrozšířenějšího telefonního adresáře a katalogu firem. Uvědomujeme si význam internetu a zaměříme se na něj,“ tvrdí generální ředitelka Mediatelu Zuzana Řezníčková.
Firma ročně vydá dvacítku různých verzí tištěných seznamů v celkovém nákladu 3,6 milionu výtisků. Celkově od června 1992 vydal Mediatel ve 247 svazcích 46,4 milionu telefonních seznamů, internetová databáze čítá více než 310 tisíc kontaktů. „Na internetové Zlaté stránky se letos poprvé v historii zaměřila naše reklamní kampaň. Penetrace internetu nicméně stále dosahuje jen 19 procent a tištěné seznamy tak zůstávají, stejně jako v západní Evropě, jedním z nejpoužívanějších informačních zdrojů,“ říká marketingový ředitel Luboš Čipera.
Papírové Zlaté stránky jsou překvapivě nejpoužívanější ve velkých městech. Z květnového výzkumu Mediatelu vyplývá, že zatímco v obcích do pěti tisíc obyvatel je využívá 68 procent domácností, ve středně velkých městech s dvaceti až 50 tisíci obyvateli dosahuje využívanost 71 procent, ve městech nad 100 tisíc obyvatel využívá tištěných seznamů 75 procent obyvatel.
Mediatel od půlky května ovládá nový majitel, když se novým vlastníkem skupiny YBR Group, do které Mediatel patří, stalo konsorcium vedené australským investičním fondem Macquarie Capital Alliance Group. Za 1,825 miliardy eur, více než 55 miliard korun, konsorcium získalo skupinu firem působících v seznamovém a vyhledávacím byznysu v Rakousku, Nizozemsku, Finsku, Polsku, Slovensku a v České republice.