Menu Zavřít

Zamrzlé paušály

18. 4. 2003
Autor: Euro.cz

Contactel, Český Telecom

CIF24

PRAHA (boř, oh) – Společnost Contactel požádala Český telekomunikační úřad, aby vyřešil její spor s Českým Telecomem o zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu. I po čtyřměsíčním jednání totiž prý Telecom odmítá umožnit zákazníkům využívajícím služeb jiného operátora, aby za telekomunikační služby platili pouze jeden účet.
Contactel koncem loňského roku vyzval Český Telecom, aby podobně jako v jiných evropských zemích umožnil přeprodej měsíčního paušálu, a tím prý zjednodušil účtování telekomunikačních služeb pro klienty. „Podle stávajícího uspořádání zákazníci, kteří si svobodně zvolí jiného operátora než Český Telecom, nelogicky platí měsíční paušál této firmě a hovorné zvolenému operátorovi,“ tvrdí generální ředitel Contactelu Michal Čupa. Prý je nepřípustné, aby přes proklamovanou liberalizaci pro sebe dominantní operátor monopolizoval více než čtvrtinu trhu. „Měsíční paušál totiž představuje přibližně 27 procent výnosů z hlasových telekomunikačních služeb. Věříme proto, že kroky, které regulátor učiní, povedou Český Telecom k přehodnocení svého odmítavého stanoviska, a český trh se tak dále přiblíží praxi obvyklé v západní Evropě,“ říká Čupa.
Mluvčí dominantního operátora Vladan Crha však tvrdí, že Telecom je přístupný jednání. „Problémem však je, že Contactel operuje s tím, že zákazník bude mít jeden účet, a právě u nich. Přitom služby volba a předvolba operátora jsou právě od toho, že si klient může využívat více telekomunikačních firem. Předjímají něco, co vůbec nemusí být,“ vysvětluje Crha.

  • Našli jste v článku chybu?