Roste poptávka po zánovních automobilech, do Mototechny pro ně míří podnikatelé i firmy
Když se AAA Auto v roce 2012 rozhodovalo, jak uvést na trh rozšíření nabídky o zánovní vozy, sáhlo po nostalgicky známé značce Mototechna s více než šedesátiletou tradicí. Mototechna jako první využila mezery na trhu a hlad zákazníků po nových automobilech dokázala převrátit na svoji stranu zánovních automobilů.
Český trh ojetin nabídl v loňském roce celkem 79 583 zánovních vozidel, tedy vozů ve stáří do dvou let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 procenta. Kilometrový nájezd nabízených vozidel na českém trhu vykazuje výrazně klesající tendenci. Zatímco v roce 2016 měla polovina vozidel nájezd do 17 539 kilometrů, loni se tato hodnota snížila na pouhých 15 745. Cena přitom nijak výrazně neroste. „Tyto statistiky potvrzují i naši zkušenost v rámci prodeje zánovních automobilů pod značkou Mototechna, což dokládá nejen zvyšování kupní síly, ale hlavně rostoucí dynamiku obchodu s ojetými vozy a stále kratší dobu vlastnictví konkrétního modelu. Prodeje Mototechny jsou taženy prodeji nových aut, které významně dlouhodobě rostou“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA Auto Karolína Topolová. „Významný podíl zákazníků tvoří firmy a podnikatelé, kterým jsme v roce 2017jen v České republice z Mototechny prodali 2500 aut, za celou dobu existence značky to pak bylo téměř 13 tisíc aut. Zákazníci si stále častěji pořizují díky velké úspoře právě zánovní automobily namísto nových - na práci dodávky či vany, jako služební nejčastěji škodovky, od fabie po superb, či manažerské vozy značek BMW nebo Mercedes,“ vysvětlila. Fyzické osoby tvoří jen asi šest procent prodávajících na českém trhu v segmentu zánovních vozidel.
Mototechna v současné době nabízí 1200 zánovních vozů padesáti modelů dvaceti značek. Na rozdíl od dlouhých čekacích dob na nové vozy, které mohou být delší než rok, jsou téměř nové vozy z Mototechny k dispozici okamžitě.
Vykupuje automobily nejžádanějších modelů i výbavy, což je její výhoda oproti prodejcům nových aut, kteří sekundárně prodávají právě zánovní automobily, ale bez zkušenosti s trhem ojetých automobilů nedokážou nabízet vozy v takové výbavě, po které je aktuálně poptávka.
Důležitým zdrojem automobilů je i spolupráce s nejvyšší fotbalovou soutěží, které Mototechna pravidelně zapůjčuje více než 100 aut.
Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně je 380 634 korun. Třicet dva procent prodejů tvoří značka Škoda, 14 procent Hyundai a sedm procent Kia.
Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Fabia, Hyundai i30 a Škoda Octavia. Třicet devět procent aut je ve verzi hatchback, 26 procent SUV a22 procent kombi.
Osmdesát čtyři procent aut má manuální převodovku, 75 procent je v benzinu a 31 procent v bílé barvě.
Značka Mototechna je pro společnost AAA Auto vlajkovou lodí inovací.
„Chceme být zákazníky vnímáni jako nejinovativnější firma ve svém oboru ve střední Evropě. Už dávno nejsme společnost obchodující jen s automobily, ale jsme také softwarová a technologická firma, která je vždy o krok napřed před zbytkem trhu. Proto jsme se rozhodli pro zavádění inovací, které dosud probíhalo poněkud roztříštěně, vytvořit inovační laboratoř, která je bude zastřešovat a uvádět do praxe, a to pod názvem AuresLab“ doplnila Karolína Topolová. •