Test
Svým způsobem byl tenhle krok pro Audi nejtěžší. Předloni představená limuzína A8 se svými kvalitami stala konečně více než vyrovnaným soupeřem Mercedesu třídy S a BMW sedmičkové řady a třeba v Česku je v prodejích za letošní půlrok naprosto převálcovala (zhruba dvaapůlkrát vyšší než Mercedesu a BMW dohromady). Druhá generace A6 měla potvrdit, že nešlo o ojedinělou erupci tvořivosti z Ingolstadtu. A potvrdila.
Týdeník EURO testoval druhou nejvybroušenější a zároveň nejdražší verzi s benzinovým šestiválcem 3,2 FSI, pohonem všech kol quattro a automatickou převodovkou tiptronic. V mnoha ohledech se nová á šestka blíží svým charakterem modelu A8, přestože se řadí o třídu níž. Díky velkorysému pojetí prostoru poskytuje komfortní svezení pro všechny pasažéry a mezi luxusní automobily se propracovává rovněž kultivovaností interiéru. Design má sice lehce konzervativní nádech, ale estetické detaily jsou dotažené k dokonalosti. Tím je třeba otevírání schránky před spolujezdcem umístěné na středové konzoli, aby linie palubní desky nic nerušilo.
Počet různých páček a tlačítek snižuje rovněž rozhraní MMI s displejem o úhlopříčce 6,5 palce a ovladačem před volicí pákou automatické převodovky. Dá se jím pohybovat v menu klimatizace, audiosoustavy, navigace (případně televize) a nastavují se jím některé funkce vozu, například automatické stěrače nebo zamykání dveří při rozjezdu. V systému se člověk zorientuje po pár minutách, ale když má chuť si něco pěkného přečíst, určitě ocení více než třísetstránkový manuál.
Se stejnou suverenitou, s jakou řidiče á šestka pohltí, se chová i na silnici. I když se volant v některých okamžicích zdá v rukou příliš lehký, řízení si zachovává preciznost. Dokonalejší než kdy dříve je řazení páčkami pod volantem. Jsou k němu přilepeny v místě doteku prstů, díky čemuž je změna stupně primitivně snadná i při ostrém zatočení. Řazení automatu se však dobře přizpůsobuje poloze plynového pedálu, takže páčky zbudou pro fajnšmekry.
Testovaný vůz měl příplatkové sportovní sedačky, volant a tvrdší podvozek, což se k automobilu, který má 255 koní a na stovku zrychlí za 7,1 vteřiny, hodí. S ním se drží asfaltu ještě o něco lépe a ani prudké pohyby volantem ho nevyvedou z míry. Řidič ale musí počítat s tím, že ho rozbité silnice budou mrzet více než obvykle.
Jako v jediném Audi je zatím v A6 nový šestiválec FSI. Přestože je u tak silného agregátu zbytečné přemýšlet nad spáleným benzinem (zvláště když se cena vozu s dodatečným vybavením dostala těsně ke hranici dvou milionů), spotřeba se pohybuje lehce nad přijatelnou dvanáctilitrovou hranicí. Jedinou záhadou zůstává, proč má motor označení 3,2, když je jeho obsah 3123 kubických centimetrů. Vypadá to, že se v Ingolstadtu zaokrouhlovat nahoru naučili víc než dobře.
Audi A6 3,2 FSI quattro
Motor zážehový šestiválec
Objem 3123 cm3
Max. výkon 188 kW
Převodovka 6stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 250 km/h*
Průměrná spotřeba 10,9 litru na 100 km
Základní cena 1 531 800 Kč
* elektronicky omezeno
Klady
- vnitřní prostor a zpracování
- jízdní vlastnosti
- výkonný motor
Zápory - občas o trochu aktivnější posilovač řízení