Menu Zavřít

Západní Evropa má náskok

26. 11. 2009
Autor: Euro.cz

Expanze obchodníků

Z analýzy Jak aktivní jsou obchodníci, kterou zveřejnila mezinárodní realitní společnost CB Richard Ellis, vyplývá, že 47 procent dotázaných firem se chystá expandovat do Německa. O tři procenta méně jich chce zamířit do Francie, třetí destinací je Španělsko. O expanzi do této země má zájem 36 procent oslovených společností. Do průzkumu bylo zahrnuto 220 předních obchodníků. Studie ukázala, že se firmy zaměřují na vyspělé trhy západní Evropy a prvotřídní lokality. Někteří obchodníci ale mají opačnou taktiku a orientují se na méně vyspělé země, kde nevládne tak ostrý konkurenční boj. Oslovení obchodníci plánují expanzi do 56 zemí. V první desítce dominují státy západní Evropy, které doplňují Polsko, Rumunsko a Rusko. Česká republika obsadila v žebříčku 12. místo. Do Česka zamýšlí vstoupit 22 procent účastníků šetření. „Některé značky byly doposud zastoupeny v České republice pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh,“ upřesňuje Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.

***

MM25_AI

TABULKA Německo v čele
Pořadí států, kam se chystají obchodníci expandovat

Pořadí Stát Procenta
1. Německo 47
2. Francie 44
3. Španělsko 36
4. Polsko 34
5. Itálie 33
6. Rakousko 30
7. Velká Británie 29
8. Rumunsko 26
9. Nizozemsko 25
10. Rusko 24
11. Belgie 23
12. Česko 22
13. Švýcarsko 21
14. Slovensko 21
15. Řecko 19
Pramen: CB Richard Ellis

  • Našli jste v článku chybu?