Menu Zavřít

Zaplaťte, kolik chcete

20. 3. 2009
Autor: Euro.cz

Zátiší Group

Již koncem února koketoval majitel společnosti Zátiší Group s konceptem, kterým by do svých pražských restaurací přilákal více byznysové klientely. „Necháme hosty zaplatit tolik, kolik budou chtít,“ uvedl Sanjiv Suri pro americký deník The New York Times. Vyjádřil přitom naději, že manažeři nebudou chtít před svými hosty vypadat jako škudlilové, a i kdyby nic nezaplatili, zcela jistě by se vrátili jako platící hosté. „Během ekonomické krize je třeba být kreativní,“ dodal Suri.
Když předminulý týden Suri představoval novinářům nový design restaurantu Mlýnec (na snímku; autorkou je dvorní architekta restaurací Zátiší Group Barbara Hamplová a designér Rony Plesl), Suri ukázal, že u něj není od nápadu k realizaci daleko, a přítomným manažerům svých restaurací Mlýnec, Bellevue a V Zátiší „demokraticky“ oznámil spuštění konceptu Zaplať, kolik chceš do konce března.
Jak Suri pravil, tak se i stalo, i když s jistým finančním „polštářem“. „Od minulého týdne nabízejí zmíněné restaurace denní specialitu s dosti výraznou slevou z normální ceny, vždy je však stanovena minimální částka,“ potvrdila týdeníku EURO obchodní a marketingová ředitelka Zátiší Group Renata Lukášová s tím, že každý restaurant nastavuje podmínky po svém. „U denní nabídky jsme určili rozmezí 490 až 790 korun a je na klientovi, pro jakou částku se v tomto intervalu rozhodne,“ popisuje ředitel restaurantu Bellevue Tomáš Melich slevu v praxi.
Pozadu nezůstane ani čtvrtý podnik skupiny. Žofín Garden bude od 1. dubna nabízet obchodní obědy za minimální stanovenou cenu 195 korun. A protože se svým konceptem liší od ostatních a je spíše „party místem“, objeví se ve večerní nabídce možnost za fixní poplatek vypít neomezené množství alkoholických i nealkoholických nápojů.
S podobným konceptem, ovšem mnohem radikálnějším, přišel již v únoru majitel pražské restaurace U Petrské věže. Záhy od něj však upustil, protože podnik se sice zaplnil konzumenty, nicméně hosté tak trochu „počesku“ volili nejčastěji možnost neplatit vůbec nic. „Nebyl to špatný nápad, špatná byla spíše jeho realizace,“ domnívá se Suri. I proto nedal hostům ve chvíli hrazení útraty zcela volnou ruku.

  • Našli jste v článku chybu?