Menu Zavřít

Záplavy média nepoloží

20. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Reklamní výdaje

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (ČTK, zdf) – Letošní mediální účet skončí podle zastupitelství ArboMedia růstem o 6,8 procenta na 15,85 miliardy korun. To odpovídá původním odhadům, které firma zveřejnila letos v únoru. Oproti zimní prognóze si však o třicet milionů korun polepší tisková média, a naopak o patnáct milionů slabší budou inzertní příjmy rádií. Štěpán Wolde z ArboMedia se domnívá, že letošní záplavy výsledky mediálního sektoru nijak neohrozí, protože výpadky některých odvětví nahradí vyšší inzerce sektoru stavebnictví, čisticích prostředků či elektrospotřebičů.
V příštím roce utratí inzerenti podle odhadu společnosti 16,665 miliardy korun, což o 5,1 procenta překročí letos očekávané mediální výdaje.
Nejvíce utrží televize, kde výdaje dosáhnou 7,86 miliardy, tisková inzerce získá 6,12 miliardy, venkovní reklama 1,125 miliardy a rádia 1,11 miliardy korun. Internet získá pouhých 210 milionů korun, jeho meziroční nárůst o 10,5 procenta však bude i nadále mezi médii nejrychlejší. Naopak nejslabší přírůstky zaznamená venkovní reklama, která posílí jen o necelé procento. Nad průměrné pětiprocentní tempo celého trhu se vyšvihnou televize, které posílí bezmála o sedm procent.

  • Našli jste v článku chybu?