Menu Zavřít

Zapomeňte na potraviny

12. 11. 2004
Autor: Euro.cz

Maloobchod

PRAHA (hns) - Ačkoli růst tržeb tuzemských maloobchodních potravinářských řetězců se zpomaluje - trh začíná být nasycen, maloobchod má k dispozici řadu jiných příležitostí. Studie PricewaterhouseCoopers nazvaná „Z Beijingu do Budapešti: Nové cesty k růstu maloobchodu a trhu spotřebního zboží v zemích s rozvíjejícím se hospodářstvím“ identifikovala některé z nich. Kromě nijak překvapivého sdělení, že prodejci rychloobrátkového spotřebního zboží se musí zaměřit na zvyšování tržeb na čtvereční metr, studie upozorňuje, že příležitosti k růstu se nalézají nikoli v potravinářském maloobchodě, nýbrž v segmentu řetězců specializovaných na módní oblečení, obuv a nábytek. Určitý prostor nabízí také sílící globální trend takzvaného shoppingtainmentu, tedy pojetí nakupování jako zábavy.
Studie se zaměřila na analýzu trhů spotřebního zboží ve čtrnácti zemích střední a východní Evropy a Asie, ve kterých žije téměř polovina světové populace.

  • Našli jste v článku chybu?