PRAHA (tpk) - Příležitost uchytit se v rychle se rozvíjející oblasti hybridních vozů začíná zajímat největší dodavatele automobilek. Divize Automotive Systems společnosti Continental a ZF Friedrichshafen se minulý týden dohodly na vytvoření konsorcia, které bude mít za cíl vývoj, výrobu a prodej technologie. Produkce hybridních systémů pro osobní a lehké užitkové automobily by měla v továrnách obou firem začít v roce 2007.
Continental a ZF hodlají poskytovat výrobcům kompletní hybridní řešení včetně brzd, budou však schopny jim nabídnout i části systému. Zatímco o vývoj a marketing se postarají speciálně vytvořené týmy zaměstnanců obou společností, komponenty budou vznikat v jednotlivých divizích. Výsledkem by měl být plně hybridní systém, v němž se elektromotor podílí na pohonu výkonem zhruba 35 až 70 koní. „Vývoj automobilového průmyslu směřuje k využití plně hybridních vozů. Celek elektrického řízení s převodovkou však není schopen zajišťovat pouze jeden dodavatel,“ uvádí prezident divize Automotive Systems Karl-Thomas Neumann. Výkonný viceprezident ZF Friedrichshafen Michael Paul prohlašuje, že technické schopnosti a zdroje posílí pozici partnerů jak v Evropě, tak na globálním trhu.
ZF do konsorcia přispěje zejména svými zkušenostmi s výrobou hybridního pohonu a šasi pro automobily. Friedrichshafenská divize skupiny ZF by se měla rovněž postarat o výrobu převodovky. Pole působnosti Continentalu je v řízení elektroniky a toku energie v systému, integrace softwaru nebo elektronických brzd.
Skupina ZF dosáhla v minulém roce tržeb ve výši 9,9 miliardy eur, přičemž dodávky pro automobilový průmysl se na výsledku podílely z 87 procent. Divize automobilových systémů Continentalu loni utržila necelých pět miliard, což představovalo téměř 40 procent z 12,6 miliardy tržeb celého koncernu.