Jihokorejské automobilky se prosazují v Evropě stále důrazněji
PRAHA (tpk) – Jihokorejské automobilky se prosazují v Evropě stále důrazněji, přestože ještě před pár lety nad jejich kvalitou zákazníci ohrnovali nosy. Líbivý a moderní design, kvalitnější použité materiály, velké množství nových modelů, a zejména velmi příznivé ceny k nim však v poslední době přitahují stále více zájemců. Dokladem toho je i Kia Motors, spojená v jedné skupině s dalším výrobcem z Jižní Koreje Hyundai Motor.
Na evropském trhu totiž automobilka Kia podle srpnových výsledků prodejů nových vozů získala poprvé ve své historii jednoprocentní podíl na trhu v osmnácti zemích Evropské unie a zemích evropské zóny volného obchodu. Během osmého měsíce prodala 7942 aut, což znamená v meziročním srovnání téměř 32procentní nárůst. Prodeje na evropských trzích přitom poklesly o 4,7 procenta.
V Česku se jí vedlo ještě o něco lépe, když se jí v srpnu podařilo poprvé dosáhnout podílu na trhu ve výši 1,5 procenta. Od ledna Kia Motors v tuzemsku prodala 1326 vozů. Nejprodávanějšími byly modely Rio, terénní Sorento a užitkové Pregio.