Nemocenskou by mohl vyplácet zaměstnavatel Zabránit zneužívání nemocenské mají změny, které chystá ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach. K nejvýraznější z nich patří přesunutí výplaty dávek za první dva týdny nemoci z beder státu na bedra zaměstnavatele.
Nemocenskou by mohl vyplácet zaměstnavatel
Zabránit zneužívání nemocenské mají změny, které chystá ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach. K nejvýraznější z nich patří přesunutí výplaty dávek za první dva týdny nemoci z beder státu na bedra zaměstnavatele. Jednalo by se o úhradu mzdy ve výši šedesáti až sedmdesáti procent. Stát by tak ušetřil asi deset miliard korun ročně. Oněch deset miliard by práce neschopným vypláceli zaměstnavatelé. Těm by se výplaty nemocenské částečně kompenzovaly sníženými odvody sociálního pojistného za zaměstnance. Návrh počítá s tím, že zaměstnavatelé by si zneužívání nemocenské dokázali ohlídat. I tak by ale toto opatření mohlo drobného podnikatele v době chřipkové epidemie zruinovat. Je praktickou ukázkou podpory, kterou malému a střednímu podnikání věnuje tato vláda.
Obce zvítězily nad státní železnicí
Dopravu na lokálce mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou, kterou má v pronájmu Svazek měst a obcí údolí Desné, bude od prvního října provozovat firma Connex Morava, která na Šumpersku organizuje městskou a příměstskou autobusovou dopravu. Železniční doprava mezi Šumperkem a Kouty se tak má stát součástí integrovaného dopravního systému. Jízdenka bude platit na autobus i vlak. Poprvé na území státu se tak podaří přímo propojit železniční a autobusovou dopravu do jednoho dopravního systému. Železniční trať v okolí Šumperku zničila povodeň v roce 1997 a České dráhy ji odmítly opravit. Pronajaly si ji obce a během dvou let ji zprovoznily. Rády by si ji od Českých drah koupily, ty se tomu však brání. Příklad hodný následování. Nechtěly by České dráhy pronajmout všechny tratě? Měly by po starosti s hospodařením a cestující by se konečně dočkali kvalitních služeb.