AOL Time Warner
LOS ANGELES (Reuters) – Nově vytvořený mediální gigant AOL Time Warner, který se zavázal ušetřit miliardu dolarů na nákladech, sáhne k nepopulárnímu propouštění. Americký ekonomický list Daily Variety minulou středu napsal, že o místo přijde až 2400 lidí, což jsou tři procenta všech pracovních sil společnosti.
Fúze AOL Time Warner byla definitivně ukončena letos 12. ledna. Spojení akciovou výměnou mělo hodnotu přibližně 106 miliard dolarů.
Potřebu snížit počet zaměstnanců vyvolaly obavy, že mediální průmysl bude čelit nižším příjmům z reklamy. Další hrozbou jsou možné letní stávky autorů a herců. Divizemi, kterých se bude podle Daily Variety propouštění týkat, jsou internetová služba America Online, vydavatelská součást Time, hudební Warner Music Group, filmové studio New Line Cinema a internetový portál Entertaindom.com. S dosavadní prací se musí rozloučit také ti zaměstnanci, jejichž pozice se ve společné korporaci zcela překrývají.
Škrty se budou týkat i televizní stanice CNN. Ta už oznámila desetinové zeštíhlení o 400 pracovníků.
Jistou budoucnost, píše Daily Variety, nemá ani dalších 3800 lidí. Ti budou mít smůlu v případě, že AOL Time Warner prosadí plán prodeje či uzavření maloobchodních prodejen Warner Bros. „V žádném případě neořežeme svaly firmy. Ty bude potřebovat k růstu a soutěži, uvedl Ed Adler. Podrobnosti úsporného plánu odmítl komentovat.