Setuza
PRAHA (foj) - Ústecká společnost Setuza se zbavuje známých ochranných známek u výrobků dentální hygieny. „Značky zubních past a ústních vod přecházejí po pečlivém vyjednávání do vlastnictví předního producenta dentální hygieny, britské farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline,“ sdělila mluvčí firmy Marie Logrová. O prodeji ochranných známek rozhodly před několika dny vrcholné orgány Setuzy. Konkrétně se jedná o ochranné známky Odol, Fluora, Thymolin, Fluorka, Stoma paradentol, Paradentol, Perlička a Kalostoma. Firma podej známek zdůvodnila tím, že postupuje podle dlouhodobého podnikatelského záměru, jehož stěžejním bodem je priorita zpracování olejnatých semen, olejů a výrobků z nich, zejména metylesteru rostlinných olejů. Generální ředitel Setuzy František Janů uvedl, že společnost GSK dlouhodobě smluvně garantuje výrobu dentální hygieny v provozech Setuzy s reálným předpokladem dalšího výrazného rozvoje. „Kooperační smlouva uvažuje se tří až čtyřnásobným navýšením nynější výroby, což by představovalo i faktické rozšíření současných pracovních příležitostí,“ upozornil Janů. Peníze, které Setuza získá za prodej ochranných známek, umožní firmě financovat nejen připravovanou výstavbu nových provozů výrobu metylesteru řepkového oleje, což představuje víc než půlmiliardovou investici, ale také další plánované aktivity v rozvoji firmy.