Předstírání nemá smysl. Jihokorejské Daewoo si toho bylo vždy vědomo a jeho modely se držely jednoduché premisy: poskytnout za co nejméně peněz neurážející design, přiměřené jízdní vlastnosti a slušnou výbavu. Nic na tomto receptu nemělo změnit ani loňské začlenění automobilky do koncernu General Motors. Tak co dělá v nejlépe vybavené Nubiře imitace dřeva?
Plastový pruh táhnoucí se přes palubní desku až k zadním dveřím, který velice špatně maskuje, že jeho návrhář v životě neviděl strom, je naštěstí jediným úletem od osvědčeného schématu. Interiéru dominuje kombinace černých a šedých plastů, jejichž zpracování je na dobré úrovni, spolu s příjemným látkovým čalouněním sedadel. Po usednutí za volant si řidič okamžitě na vůz zvykne díky přehlednému rozmístění ovládacích prvků, které zahrnují třeba i tlačítka radiopřehrávače na volantu.
Nejvyšší výbava, do níž patří kromě čtyř airbagů rovněž elektronický systém stability, automatická klimatizace či dešťový senzor, je k mání pouze s benzinovou osmnáctistovkou. Z nějakého prazvláštního důvodu v Daewoo nevěnují pozornost zvuku motorů. Agregát velmi dobře utlumili, ale jakmile se ručička otáčkoměru přehoupne přes čtyřtisícovou hranici, člověk raději přeřadí, než by zneuctil svůj sluch. V té chvíli totiž motor zní jako utrápený mixér, přestože mu zbývá k vrcholnému výkonu pořádná rezerva.
Alespoň to dává prostor k využívání dobré pružnosti osmnáctistovky. Chuť, s jakou Daewoo Nubira táhne od nízkých otáček, zastíní i volnější řazení, jemuž lze navíc poměrně brzy přivyknout. Čitelné jízdní vlastnosti podporuje především podvozek, poskytující pohodlí na všech typech silnic, a přesné řízení. Pro závodění se nehodí, ale to by od rodinného automobilu nikdo ani čekat neměl. Nejzřetelněji se to projevuje na brzdách, jež po několikerém ostrém zpomalení za sebou znatelně ochabují.
Daewoo Nubira 1,8 CDX je příjemným vozem pro klidné cestování, při němž řidič s přehledem udrží spotřebu na osmi litrech na sto kilometrů. Pohodlí v něm najdou čtyři dospělí a ani v pěti není jízda utrpením. Nejsympatičtější je tam, kde se jeho konstruktéři věnovali praktickým detailům. Na zavazadlovém prostoru proto sice neomráčí jeho velikost 405 litrů, zato jeho víko po otevření páčkou z místa řidiče samo odskočí a zpříjemní nakládání. A to se u automobilu do půl milionu cení.
Daewoo Nubira 1,8 CDX
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1779 cm3
Max. výkon 90 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 194 km/h
Průměrná spotřeba 7,5 litru na 100 km
Základní cena 474 900 Kč
Klady
- komfortní podvozek
- dobře utlumený a pružný agregát
- praktické otevírání zavazadlového prostoru
Zápory
- imitace dřeva v interiéru
- zvuk motoru ve vysokých otáčkách
- ochabující brzdy