Glosář mediálních událostí minulého týdne
Předseda KDU-ČSL Jiří Čunek chce, aby jeho recept na řešení sociálně vyloučených Romů schválila vláda. Čunek navrhuje, aby sociální dávky dostával jen ten, kdo pracuje pro obec. (Kabinet by měl návrh přijmout. Exministr pro místní rozvoj je na problematiku opravdovým expertem, o čemž svědčí i několikaleté zkušenosti s prací pro obec a pobíráním sociálních dávek. A navíc Čunek chce program doprovodit i informační kampaní pro Romy. Financování osvěty údajně přislíbila společnost Romo Fulnek.) * České dráhy podpořily dva filmy Filipa Renče. Snímek Na vlastní nebezpečí pomohly režisérovi financovat dvěma miliony korun. Přispívají mu i na další projekt, Hlídač č. 47. S premiérou se počítá na podzim. (Mluvčí Českých drah údajně označil sponzorské příspěvky za politováníhodný omyl. „K chybě došlo při korekturách našeho byznysplánu,“ řekl. V jednom z bodů zmíněné strategie, o podpoře kultury cestování, totiž někdo omylem vyškrtl slovíčko cestování.) * Obchodník s cennými papíry Jérôme Kerviel připravil francouzskou banku Société Générale podvodnými obchody o kolosálních 4,9 miliardy eur. (Vedení banky zřejmě nyní lituje, že svého zaměstnance poslalo v polovině 90. let na přiučenou do ČR.) * Korupční skandál, který proslavil výrok „pět na stole v českých“ je u konce. Hlavní aktér Zdeněk Doležel, bývalý tajemník dvou sociálně-demokratických premiérů, odešel od soudu jako svobodný člověk. Jeho výroky prý neprokazují korupci. (A Doležel krátce po procesu údajně podepsal manažerskou smlouvu se šéfem fotbalového klubu Marila Příbram Jaroslavem Starkou. Ten chce jistě využít Doleželovy zkušenosti k návratu klubu do první ligy). * Pražský dopravní podnik zrušil výběrové řízení na vymahatele pohledávek od černých pasažérů. Management dopravního podniku tendr zastavil půl roku po jeho vyhlášení, když zjistil, že jej špatně zadal. Mezitím už ukončil smlouvu s dosavadním vymahatelem dluhů na jízdném a pokutách - s advokátní kanceláří Brož, Sokol, Novák. (Ještě že se tak stalo až měsíc po skokovém zvýšení jízdného. Jinak by mohl šéf DPP Martin Dvořák neúspěšným tendrem podpořit svůj požadavek o ještě větší zdražení za přepravu v pražské hromadné dopravě.) *