Menu Zavřít

Zdravý nemocný

22. 5. 2017
Autor: Euro.cz

Možná je to jeden z dalších marketingových tahů, možná by měli mít příznivci Andreje Babiše oprávněné obavy o jeho zdraví. V závěru týdne se nechal nečekaně odvézt do pražské kliniky IKEM, důvod hospitalizace ale odmítl uvést. V IKEM je kromě kardiocentra také například centrum diabetologie, které se zaměřuje na pacienty s orgánovými komplikacemi.

Babiš ale v IKEM dlouho nepobyl, ještě týž den se vrátil do zaměstnání a do politiky. Oznámil, že opustí ministerský post na konci května.

O ministrově zdraví se ale v jeho okolí hovoří čím dál častěji. Skloňuje se jeho dieta, která prý nesouvisí se zdravým životním stylem, ale údajně s nemocnou slinivkou. V závěru roku se navíc v bulváru objevily informace, že odcházející ministr trpí kvůli vadám na páteři závratěmi a že se mu na obou očích odděluje sítnice, což je podle odborníků závažný problém. Ministr známý svou urputnou pracovitostí by měl evidentně na čas vysadit. Jeho oponenti by mu jistě doporučili hokejovou pauzu „do konce utkání“.

Twitterový fígl

Bývalý státní tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza z ČSSD opět dostál své pověsti mazaného obchodníka.

V lednu 2014 založil twitterový účet, který prezentoval jako oficiální zpravodajství vládní sekce pro evropské záležitosti na této sociální síti. Jako bývalý novinář a zdatný sebepropagátor postupně dokázal nashromáždit téměř sedm tisíc followerů neboli odběratelů jeho pracovního účtu. Po svém odchodu z vlády si tento relativně bohatý „kmen“ fanoušků ponechal a dál tweetuje už jako soukromá osoba.

To nese evropská sekce Úřadu vlády nelibě. Prouza podle nich měl followery úřadu ponechat a založit si nový soukromý účet. Nezvyklá pře o followery nakonec dopadla tak, že Prouza svému bývalému zaměstnavateli přenechal uživatelské jméno, které odkazovalo na jeho bývalou pozici státního tajemníka, ale cenné followery už nevrátil. Evropská sekce Úřadu vlády si tak musela založit nový twitterový účet, který po měsíci fungování dosáhl na pouhých 200 odběratelů. Ve světě byznysu se přitom Prouza nejvíce proslavil odlákáním stovek finančních poradců od OVB k tehdy nově vzniklé společnosti Partners, kterou v roce 2007 spoluzakládal.

Na Tomáše Prouzu je proto třeba si dávat velký pozor. Stačí malá nepozornost a tento salonní sociální demokrat vám dokáže odlákat nejen followery či zaměstnance, ale možná i manželku.

Pumpa na mýtince

Prý je to palivo budoucnosti. Vodík vyrobený z přebytků elektřiny z větrníků a solárních panelů se má stát alternativou k neekologickým ropným palivům. Jedná se o obnovitelný zdroj, z výfuku auta budou vycházet pouze ekologicky neškodné obláčky vodní páry. Lídr trhu s pohonnými hmotami Benzina zavětřil příležitost a v areálu čerpací stanice v Praze na Barrandově chce postavit první vodíkovou pumpu za nejméně 30 milionů korun.

Má to ale háček. Žádná auta zatím v Česku na vodík nejezdí a kvůli chybějící homologaci ani v blízké době nepojedou. Vozy s tímto pohonem zatím vyrábí jen Toyota. Její model Mirai lze zatím koupit pouze v Německu a na několika dalších trzích západní Evropy. Zatím se jich tam prodalo asi jen 150 kusů, čekací doba na dodání se počítá v letech. U téhle pumpy fakt fronta nebude.

Metro D bude. Jen se jím jaksi nesvezeme…

bitcoin_skoleni

Praha si nakonec vybrala nikoli ruskou cestu, kde se staví metro bez stanic, ale severskou. V Helsinkách mají funkční novou podzemku, tou se ovšem ani dva roky po dostavbě nejezdí. Pražská radnice opustila plán vyřešit komplikace s výkupem pozemků pro vestibuly v Krči tím, že by tamtudy metro jen projíždělo. Předseda Zelených a předseda dopravního výboru pražského zastupitelstva Matěj Stropnický to uvítal – lepší bude postavit první dvě stanice v Praze 4, kde to s pozemky není tak zlé, a… čekat. Vlaky jimi sice neprojedou, jelikož obratiště bude až za stanicí Nové Dvory a ta je až za Krčí, zato si „Pražané stihnou sáhnout na evropské dotace a politici přesvědčí veřejnost, že to s metrem myslí vážně“, soudí Matěj.

Není to tak dávno, co politici oznámili ambiciózní plán: pražské metro D bude automatické – bez řidiče. Teď se posunuli o level výš: bude i bez cestujících.

  • Našli jste v článku chybu?