Menu Zavřít

Zdražení je nutné zlo

19. 2. 2003
Autor: Euro.cz

Česká pojišťovna

Majitelé staveb chápou, že zvýšení pojistného je v jejich zájmu, uvedl v rozhovoru pro týdeník EURO Jan Ježdík, náměstek generálního ředitele České pojišťovny pro neživotní pojištění.

EURO: Lidé, kteří si před rokem 1998 pojistili dům u České pojišťovny, dostávají nyní dopisy, ve kterých jim oznamujete razantní zvýšení pojistného? Proč se pojištění staveb takto zdražuje?
JEŽDÍK: Není to krok, který bychom dělali s nějakým nadšením a s radostí. Výše pojistného už neodpovídá plnění, které musíme indexovat podle cen stavebních prací. Tyto ceny v uplynulých letech vzrostly a my proto musíme upravit i pojistné.

EURO: O kolik se pojistné zvýší?
JEŽDÍK: To nelze říci, pojistky jsou totiž tak různorodé, že jakékoli průměrné číslo by bylo zavádějící. Jeden příklad za všechny, u ročního zděného domku, pojištěného v roce 1983 na 175 tisíc korun, platil dosud jeho majitel roční pojistné 225 korun. Nyní se mu zvýší na 1000 korun, ale v případě pojistné události může počítat s plněním 1,5 milionu korun. Z příkladu je vidět, že by původní plnění bylo pro klienta v dnešní době nedostatečné. Chceme nabízet produkty, které mají pro lidi i pro nás cenu.

EURO: Proč se tento krok dělá jednorázově až teď?
JEŽDÍK: Nechtěli jsme dříve klienty finančně zatěžovat, ale růst stavebních prací byl takový, že jsme to museli udělat. Akci jsme původně plánovali rozložit do delšího časového úseku, ale přišly povodně a s nimi České pojišťovně přibyly náklady na zajištění katastrofických rizik. Urychlení bylo v zájmu firmy i klientů.

EURO: Kolika klientů se zvyšování cen týká?
JEŽDÍK: Zhruba 1,8 milionu lidí.

MM25_AI

EURO: Nemáte strach, že většina z nich přejde ke konkurenci?
JEŽDÍK: Situaci jsme již dříve modelovali na skupině klientů a z této skupiny jich zrušilo pojistku jen zhruba osm procent. Většina s námi jedná o nových pojistkách, protože majitelé staveb chápou, že je to v jejich zájmu.

  • Našli jste v článku chybu?