Měly by si velké společnosti spravovat svoji IT sekci samy?
Měly by si velké společnosti spravovat svoji IT sekci samy, nebo je lépe svěřit to specializované společnosti? „Zatím jde většina firem tou první cestou. Stále více se však na světlo dere takzvaný outsourcing, tedy najímání externích firem pro správu činností, které přímo nesouvisejí s hlavním podnikáním společnosti. „V případě informačních technologií může jít například o outsourcing IT infrastruktury nebo celého informačního systému,“ řekl minulý čtvrtek generální ředitel Hewlett-Packard pro oblast služeb Milan Prypoň na konferenci, kterou společně se sdružením Czech Top 100 uspořádal v pražském hotelu Hilton týdeník Euro.
Outsorcing pomůže podnikům lépe se soustředit na svůj core business - klíčovou oblast podnikání. „Nemusíte nakupovat elektronické obchody za miliony korun, ale můžete tuto součást vašeho podniku předat do rukou specializované firmy, která po sepsání smlouvy o outsourcingu bude za měsíční paušál plně spravovat váš e-shop,“ řekl Jan Kameníček, manažer Hewlett–Packardu.
V příspěvcích dalších řečníků zazněly finanční důvody včetně odhalování skrytých nákladů, které činí outsourcing atraktivním zejména pro vrcholový management podniků. Konference se také dotkla právních aspektů odvětví a potřeby přesně definovat jaké služby, v jaké kvalitě a za jakých podmínek budou dodávány.
Úspěšnost outsourcingu v praxi dokázaly i dvě případové studie – Českého Telecomu a společnosti Mora Moravia, které na sebe strhly zájem publika. Představitelé obou firem – Charles Clark, respektive Jiří Köcher objasnili důvody, které je vedly k rozhodnutí předat správu informačních technologií externí společnosti. „Mezi výhody, které jsme outsourcingem získali, patří i změna chování uživatelů, kteří pochopili, že správa koncových stanic je placená služba a začali se podle toho chovat,“ řekl Charles Clark.