Emise oxidu uhličitého
Ministři průmyslu členských zemí EU zchladili ekologické vášně Evropské komise. Původní návrh na snížení emisí nových automobilů na 130 gramů na kilometr (bez ohledu na typ motoru a velikost vozidla) po jednání Rady ministrů velmi pravděpodobně nemá šanci bez výraznějších změn projít. Ministři podpořili požadavek německých a švédských automobilek, aby snaha EK o snížení emisí oxidu uhličitého brala v úvahu technické parametry jednotlivých modelů - například objem motoru. Stejně tak ministři podpořili návrh výrobců o snižování emisí též lepšími pneumatikami, palivem, klimatizacemi a dalšími technologickými úpravami. „Česko, Slovensko a Maďarsko vyzvaly EK, aby brala v úvahu, že zatímco výroba malých automobilů již náročné limity splňuje, odvětví velkých vozů je pro nás citlivější,“ říká náměstek českého ministra průmyslu Martin Tlapa.