Range Rover Sport v nemilosti
Chtějí jen rozšířit svoji modelovou řadu o další model, který se na autosalonech coby koncept líbil. Chtějí jen, aby nadále zůstali mezi těmi britskými automobilkami, jež nemusejí zavírat továrny a propouštět zaměstnance. Jenže jen chtít nestačí. Zelená parta nechodí po horách, ale občas ukáže na nějaký ten ošklivý, zlý vůz, jehož výroba by měla z nějakého důvodu skončit. Takže tentokrát je to Range Rover Sport.
Ráno v pondělí 16. května se vrátnicí dostalo do továrny Land Roveru v Solihullu 35 aktivistů Greenpeace, kteří se posléze přivázali k montážní lince a přerušili výrobu sportovně užitkového automobilu. „Přešli jsme k akci, abychom odradili Land Rover od výroby benzin hltající městské čtyřkolky,“ tvrdí výkonný ředitel Greenpeace Steven Tindale. Range Rover Sport má prý větší spotřebu než Ford T vyráběný před více než osmdesáti lety. To možná má. Stejně jako nejsilnější verze Porsche Cayenne, Volkswagenu Touareg či Volva XC90. A stejně jako Ferrari Enzo, Lamborghini Murciélago a desítky dalších automobilů, jejichž továrny zůstávají bez povšimnutí. O kamionech nemluvě.
Hitem mezi ochránci přírody jsou přesto sportovně užitkové vozy. Jejich majitelé je zbůhdarma prohánějí dvacítkou po městech a užívají si komfortu, za který zaplatili slušné peníze. Aktivisté se ale nepřivazují na jejich kapoty (ani na jiné), a místo toho se snaží přimět výrobce, aby se zřekl možného zisku ve prospěch planety. Asi je to tak jednodušší. Neměli by ale spíš svázat celou Ameriku za to, že jeden z jejích občanů vůbec takovou ohavnost, jako jsou automobily, dostal do sériové výroby?