V Česku se letos nejspíš neotevře ani jeden kilometr nové dálnice. Z neschopnosti vlády a Ředitelství silnic a dálnic však dokážou těžit železničáři. Správa železniční dopravní cesty letos investuje 37 miliard korun, což je rekordní objem peněz.
Investiční aktivita by neměla polevit ani v dalších letech
A) PROJEKTY PROGRAMU NA PODPORU INFRASTRUKTURY (CEF)
S PŘEDPOKLADEM ZAHÁJENÍ DO ROKU 2018
Název Celkem akce Zahájení Dokončení
(v tis. Kč) stavby stavby
1 Optimalizace trati
Praha–Smíchov – Černošice 3 642 122 06/2017 06/2020
2 Optimalizace trati
Beroun – Králův Dvůr 2 200 969 01/2016 06/2018
3 Optimalizace Černošice – Beroun trati 4 350 000 06/2018 12/2021
4 Optimalizace Praha-Hostivař traťového – Praha hl. úseku n., II. část 4 419 960 07/2016 10/2019
5 Optimalizace Mstětice – Praha-traťového Vysočany úseku 2 815 450 09/2018 06/2022
6 Optimalizace Čelákovice – Mstětice traťového úseku 1 944 910 09/2018 06/2022
7 Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba
osobního nádraží, včetně mostů 1 351 995 06/2016 12/2018
Mikulášská
8 Uzel domažlické Plzeň, 3. trati stavba – přesmyk 1 626 975 01/2017 06/2019
9 Rekonstrukce Přerov, 2. stavba železniční stanice 2 329 617 01/2017 12/2019
10 Modernizace traťového úseku
Praha-Libeň – Praha-Malešice, 1. stavba 1 293 581 12/2018 02/2021
11 Modernizace Masarykovo nádraží železniční stanice Praha 1 655 000 12/2018 06/2021
12 Rekonstrukce viaduktu Negrelliho 1 442 822 08/2016 12/2018
13 Úpravy zabezpečovacího zařízení
v úseku Kralupy nad 1 500 000 06/2017 06/2019
Vltavou – Děčín – státní hranice SRN
14 Modernizace Plzeň – Domažlice trati – státní hranice 9 300 000 10/2018 12/2022
B) VYBRANÉ PROJEKTY CEF S PŘEDPOKLADEM ZAHÁJENÍ PO ROCE 2018
Název Celkem akce Zahájení Dokončení
(v tis. Kč) stavby stavby
15 Rekonstrukce ŽST Lysá nad Labem 1 071 000 03/2019 10/2021
16 Modernizace trati 6 500 000 01/2019 12/2021
Ústí nad Orlicí – Choceň
17 Optimalizace Praha hl. n. – Praha-traťového Smíchov úseku 4 000 000 06/2019 12/2021
18 Železniční průjezdu a uzel I. část Brno, osobního modernizace nádraží 2 0410 550 2019 2022
19 Modernizace 1. stavba, I. etapa trati Brno Blažovice – Přerov, – 7 200 000 01/2019 12/2021
Nezamyslice – úsek Blažovice – Vyškov
20 Uzel Ostrava 6 000 000 2019 2021
21 Uzel Pardubice 3 500 000 2019 2021
22 Průjezd železničním uzlem
Česká Třebová 5 990 000 2019 2021
Modernizace železnice v uplynulých letech
2008 22,7 mld. Kč
2009 18,9 mld. Kč
2010 14,0 mld. Kč
2011 10,9 mld. Kč
2012 9,5 mld. Kč
2013 8,7 mld. Kč
2014 12,4 mld. Kč
2015 37 mld. Kč Tolik peněz má letos na investice Správa železniční dopravní cesty. Je to historický rekord.