Menu Zavřít

Železniční koridor na Hostivař nabízejí nejlevněji Metrostav a Swietelsky

5. 1. 2017
Autor: Mladá fronta

Nejlevnější nabídku na modernizaci tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří podalo sdružení firem Metrostav a Swietelsky Rail. Za modernizaci šestikilometrového úseku čtvrtého železničního koridoru žádají 3,487 miliardy korun, přičemž předpokládaná cena byla o sto milionů vyšší.

Druhou nejlevnější nabídku podalo sdružení stavebních firem Eurovia a Strabag Rail, které požaduje 3,680 miliardy korun. O šest milionů korun dražší byla podle serveru nabídka konsorcia litoměřické firmy Chládek & Tintěra a rakouské společnosti Habau. O nabídkách na modernizaci tratě informoval web E15.cz.

Celkem přišlo do tendru na modernizaci trati mezi Hostivaří a jižním portálem vinohradských tunelů šest nabídek. Pouze jediná, kterou podala společnost OHL ŽS, překročila čtyři miliardy korun, tvrdí E15. Nabídky firem nyní poputují ke komisi k posouzení kvalifikace.


Přečtěte si o železničním spojení mezi Veleslavínem a letištěm:

Stavba trati z Veleslavína na letiště dostane svou podobu. Namaluje ji Metroprojekt

 Letiště Václava Havla


Modernizace železničního spojení od vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si od ní slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy.

bitcoin_skoleni

SŽDC vypsala tendr loni na podzim již podruhé. Výběrová komise loni v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. SŽDC ale následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. Vítězná firma se následně obrátila na antimonopolní úřad, aby zakázal vypsání nové soutěže. Nakonec ale společnost vzala své podání zpět a SŽDC vyhlásila nový tendr.

Čtěte také:

Antimonopolní úřad přestal řešit miliardovou modernizaci tratě v Praze

Trať na letiště? Do osmi let a za 20 miliard


  • Našli jste v článku chybu?