Nejlevnější nabídku na modernizaci tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří podalo sdružení firem Metrostav a Swietelsky Rail. Za modernizaci šestikilometrového úseku čtvrtého železničního koridoru žádají 3,487 miliardy korun, přičemž předpokládaná cena byla o sto milionů vyšší.
Druhou nejlevnější nabídku podalo sdružení stavebních firem Eurovia a Strabag Rail, které požaduje 3,680 miliardy korun. O šest milionů korun dražší byla podle serveru nabídka konsorcia litoměřické firmy Chládek & Tintěra a rakouské společnosti Habau. O nabídkách na modernizaci tratě informoval web E15.cz.
Celkem přišlo do tendru na modernizaci trati mezi Hostivaří a jižním portálem vinohradských tunelů šest nabídek. Pouze jediná, kterou podala společnost OHL ŽS, překročila čtyři miliardy korun, tvrdí E15. Nabídky firem nyní poputují ke komisi k posouzení kvalifikace.
Přečtěte si o železničním spojení mezi Veleslavínem a letištěm:
Stavba trati z Veleslavína na letiště dostane svou podobu. Namaluje ji Metroprojekt
Modernizace železničního spojení od vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si od ní slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy.
SŽDC vypsala tendr loni na podzim již podruhé. Výběrová komise loni v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. SŽDC ale následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. Vítězná firma se následně obrátila na antimonopolní úřad, aby zakázal vypsání nové soutěže. Nakonec ale společnost vzala své podání zpět a SŽDC vyhlásila nový tendr.
Čtěte také: