Menu Zavřít

ZenithOptimedia: Globální reklamní investice porostou i příští rok

7. 12. 2011
Autor: profit

Světový reklamní trh poroste v příštím roce rychleji než v tom letošním a neměla by se ho razantním způsobem dotknout ani současná ekonomická situace na vyspělých trzích.

Foto: Profimedia.cz

Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia v současnosti pro rok 2012 předpovídá růst globálních reklamních investic o 4,7 %. Jedná se tedy o zrychlení tempa růstu oproti letošnímu roku, kdy světový trh s reklamou vzrostl o 3,5 %.

Za růstem globálních reklamních investic v příštím roce stojí především rozvíjející se trhy, které v nadcházejících třech letech zvýší svůj podíl na celosvětovém reklamním trhu z 32,3 % na 35,9 %. Mírné zvýšení investic do reklamy se očekává v příštím roce v západní Evropě (cca 2 %) a v Severní Americe (cca 3,6 %), kde růstu pomohou prezidentské volby v USA, resp. letní olympijské hry konané v Londýně a evropské fotbalové mistrovství.

Navzdory sílícím obavám z globálního ekonomického vývoje a problémům eurozóny agentura ZenithOptimedia předpovídá, že by se v příštím roce neměla opakovat situace z roku 2008, kdy byl reklamní trh značně zasažen krizí. Velké společnosti mají nyní dostatek finanční hotovosti připravené ke zvýšení jejich podílu na trhu. Přesto se situace může v nadcházejících měsících značně změnit, bude to záviset na řešení dluhové krize některých států eurozóny. Ovšem i za předpokladu, že se Evropa dostane do útlumu, globální reklamní investice porostou díky rozvíjejícím se trhům v čele s Čínou.

Nejrychleji poroste internet

bitcoin_skoleni

ZenithOptimedia předpovídá, že reklama na internetu zvýší svůj podíl na globálním reklamním trhu z 15,9 % v roce 2011 na 21,2 % v roce 2014. V současnosti internet tvoří více než 25 % prostředků investovaných do reklamy na 4 vyspělých trzích, a to konkrétně v Dánsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii. Internet tak nejen v těchto zemích bude i v nadcházejících 3 letech hlavním médiem stojícím za růstem investic do reklamy.

Internetové reklamě přitom jasně dominuje Google, který zvýšil svůj podíl z 34,9 % v roce 2006 na 44,1 % v roce 2010.

  • Našli jste v článku chybu?