Nizozemsko-belgickému řetězci supermarketů Ahold Delhaize vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 68 procent na 355 milionů eur (9,3 miliardy korun). Hospodaření podpořil vysoký růst prodeje v Nizozemsku, zlepšení výsledků amerických obchodů a úspory z fúze.
Firma vznikla před rokem spojením nizozemské firmy Ahold a belgické Delhaize v hodnotě kolem deseti miliard eur. Sloučená skupina je čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě a jedním z největších ve Spojených státech. V letošním roce firma čeká ze spojení úspory 220 milionů eur.
Čisté tržby se zvýšily o 67,3 procenta na 16,1 miliardy eur. Při konstantních směnných kurzech vzrostly o 64,6 procenta.
Více než polovinou se na celkových tržbách podílejí Spojené státy, kde firma mimo jiné provozuje obchody Stop & Shop a Giant. V Nizozemsku tržby stouply o 5,2 procenta a provozní zisk o 8,2 procenta.
Ahold vstoupil na český trh v roce 1990. V České republice má přes 300 hypermarketů a supermarketů značky Albert a zaměstnává zde více než 17 500 lidí. Společnost Delhaize v minulosti na českém trhu provozovala supermarkety Delvita, v roce 2007 je ale prodala německé maloobchodní skupině REWE Group.
Přečtěte si také: