Menu Zavřít

Zisk nošovické Hyundai loni klesl o pětinu na 6,7 miliardy

23. 5. 2018
Autor: Anna Vacková

Nošovická automobilka Hyundai loni vytvořila čistý zisk 6,69 miliardy korun, který tak byl nižší o 1,78 miliardy (21 procent) než v roce 2016. Tržby jí klesly o šest miliard na 136,67 miliardy korun. Pokles představuje 4,3 procenta.

Automobilka loni v továrně v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila 356.700 automobilů, což bylo sice o 1700 vozů (0,5 procenta) méně než v roce 2016, ale o 6700 aut (1,9 procenta) více, než ukládal plán. V letošním roce má podnik v plánu vyrobit méně vozů, celkem 330 tisíc. Automobilka uvedla, že tím reaguje na pokles počtu objednávek z Velké Británie a zpomalování poptávky na evropských trzích, což je podle ní trend patrný v celém automobilovém průmyslu. Počet zaměstnanců ve firmě ale zůstává stejný, je jich kolem 3300.

Slezská automobilka letos v listopadu oslaví desáté výročí zahájení sériové výroby. Je jediným výrobním závodem automobilky Hyundai v Evropské unii a auta v něm vyrobená tvoří většinu vozů značky Hyundai dodaných na evropský trh. Loni automobilka exportovala vozy do 66 zemí, včetně Latinské Ameriky, Blízkého východu nebo Austrálie. Nejvíce automobilů putovalo z Nošovic do Německa (45 239 aut), Velké Británie (43 963), Španělska (31 641) a Itálie (30 270). V České republice se prodalo 15 722 vozů, tedy 4,4 procenta z celkového objemu výroby.

MM25_AI

Nejvyráběnějším modelem byl loni v Nošovicích Hyundai Tucson, který se na produkci podílel 65,7 procenta. Celkem 22,9 procenta vyrobených vozů tvořil model Hyundai i30 třetí generace. Loni továrna zahájila výrobu tří nových verzí modelu Hyundai i30: i30 Kombi, sportovní i30 N a i30 Fastback. Prezident automobilky Jang Dong-hwan ve výroční zprávě uvedl, že se všechny setkaly s mimořádně pozitivním ohlasem na trzích i mezi odbornou veřejností. Letos chce slezská továrna začít vyrábět sportovní verzi modelu i30 N Fastback.

Přečtěte si také:

Produkce aut v Česku v prvním čtvrtletí klesla o 2,6 procenta. Škoda výrobu zvýšila

Hyundai podlehla tlaku investorů. Poprvé za 14 let zruší vlastní akcie


  • Našli jste v článku chybu?