Americký výrobce potravin a nápojů PepsiCo hospodařil ve čtvrtém čtvrtletí s čistým ziskem 1,4 miliardy dolarů (35,8 miliardy korun). Je to pokles proti zisku 1,72 miliardy dolarů před rokem, znamená to však lepší výsledek, než se čekalo. Firma uvedla, že těžila z úsporných programů a vyšší poptávky po svých zdravějších nápojích a pochutinách v Severní Americe.
Čisté tržby se zvýšily o pět procent na 19,52 miliardy dolarů (499,4 miliardy korun). Zisk na akcii klesl na 97 centů z předchozích 1,17 dolaru před rokem. Pokud by se nebraly v úvahu mimořádné položky, zisk na akcii by činil 1,20 dolaru.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že firma ve čtvrtletí vytvoří zisk na akcii 1,16 dolaru a dosáhne tržeb 19,51 miliardy dolarů. Společnost předpokládá, že celoroční zisk za akcii bude 5,09 USD, což by bylo pod odhady analytiků, kteří na celý rok počítají se ziskem na akcii 5,16 dolaru.
Vývoj hodnoty akcií PepsiCo za poslední rok:
Na tržbách firmy se teď z více než 45 procent podílejí zdravé produkty, jako jsou nízkokalorické nápoje a sladkosti s nižším podílem soli a nasycených tuků. Podnik zvýšil produktivitu, a to díky úsporným opatřením, snížení nákladů na suroviny a automatizaci.
Čtěte také: