Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil zisk o 21 procent na 6,19 miliardy dolarů (zhruba 129 miliard korun), a překonal tak očekávání. Výrobce značek Budweiser, Stella Artois a Corona oznámil, že se mu dařilo především na brazilském trhu a těžil i z úspor plynoucích z převzetí svého hlavního globálního konkurenta SABMiller v roce 2016.
Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru odhadovali zisk před úroky, daní a odpisy (EBITDA) jen 6,03 miliardy dolarů. Firma očekává, že EBITDA výrazně vzroste i v letošním roce, protože výnosy na hektolitr porostou rychleji než inflace a náklady naopak méně.
AB InBev ušetřil 381 milionů dolarů díky převzetí SABMilleru, které jej přišlo na téměř 100 miliard dolarů. Celková úspora od uskutečnění fúze tak představuje již 2,1 miliardy dolarů. Cílem společnosti je prostřednictvím expanze do latinskoamerických a afrických zemí konečná úspora ve výši 3,2 miliardy dolarů.
Přečtěte si také:
Konec experimentu. Český Heineken se vrací k půllitrovým plechovkám
Největší výrobce piva na světě těžil z oživení brazilské ekonomiky, kde se po dva roky trvající recesi snižuje nezaměstnanost a zvedá se maloobchodní prodej. Zdejší zisk stoupl o 23,7 procenta. 0 9,1 procenta se zvýšil i zisk v Mexiku.
Nespokojený je podnik se situací na svém největším odbytišti ve Spojených státech. Zisk sice díky navýšení ceny a přísné kontrole nákladů dokázal zvýšit i zde, ale značky Budweiser a Bud Light ztrácejí podíl na trhu.
AB InBev má více než dvojnásobnou velikost ve srovnání s nejbližším konkurentem, kterým je pivovar Heineken. Na globální produkci piva se podílí téměř čtvrtinou.
Čtěte také: