Zisk a tržby amerického výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) ve druhém finančním čtvrtletí roku vzrostly a překonaly odhady analytiků. Ke zlepšení dopomohla zejména zvýšená poptávka po zdravotnickém zboží. Čistý zisk výrobce pracích prášků Tide nebo plenek Pampers vzrostl na 7,9 miliardy dolarů (zhruba 200 miliard korun) z 3,2 miliardy dolarů o rok dříve.
Výsledek zahrnuje jednorázový zisk z odprodeje některých aktivit. Zisk na akcii bez započítání jednorázových položek dosáhl 1,08 dolaru a o dva centy překonal odhady analytiků oslovených agenturou Reuters.
Celkové tržby za čtvrtletí do konce prosince zůstaly beze změny na 16,95 miliardy dolarů (429,5 miliardy korun) a rovněž mírně předčily odhady. Takzvané organické tržby, v nichž nejsou započteny výnosy odprodaných aktivit a jednorázové příjmy, se zvýšily o dvě procenta. Organické tržby v tomto finančním roce vzrostou o dvě až tři procenta, odhadla společnost.
Akcie P&G po zveřejnění zprávy stouply až o dvě procenta. Za posledních 12 měsíců získávají asi deset procent.
Vývoj hodnoty akcií Procter & Gamble za poslední rok Zdroj: EuroInvestor.com
P&G nyní pracuje na rozsáhlé restrukturalizaci s plánem zaměřit se na hlavní značky a odprodat méně zisková aktiva. Skupina loni za 12,5 miliardy dolarů prodala 41 svých značek kosmetiky společnosti Coty. P&G rovněž uskutečňuje plán snižování nákladů, v němž chce během pěti let ušetřit až deset miliard dolarů.
P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Své výrobky prodává ve více než 180 zemích a výrobní základny má v 80 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku, kde vyrábí prací prášky, prostředky na mytí nádobí, čisticí prostředky a aviváže.
Čtěte také: