Menu Zavřít

Zisk Procter & Gamble vzrostl na 7,9 miliardy dolarů, překonal odhady analytiků

20. 1. 2017
Autor: Profimedia.cz

Zisk a tržby amerického výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) ve druhém finančním čtvrtletí roku vzrostly a překonaly odhady analytiků. Ke zlepšení dopomohla zejména zvýšená poptávka po zdravotnickém zboží. Čistý zisk výrobce pracích prášků Tide nebo plenek Pampers vzrostl na 7,9 miliardy dolarů (zhruba 200 miliard korun) z 3,2 miliardy dolarů o rok dříve.

Výsledek zahrnuje jednorázový zisk z odprodeje některých aktivit. Zisk na akcii bez započítání jednorázových položek dosáhl 1,08 dolaru a o dva centy překonal odhady analytiků oslovených agenturou Reuters.

Celkové tržby za čtvrtletí do konce prosince zůstaly beze změny na 16,95 miliardy dolarů (429,5 miliardy korun) a rovněž mírně předčily odhady. Takzvané organické tržby, v nichž nejsou započteny výnosy odprodaných aktivit a jednorázové příjmy, se zvýšily o dvě procenta. Organické tržby v tomto finančním roce vzrostou o dvě až tři procenta, odhadla společnost.

Akcie P&G po zveřejnění zprávy stouply až o dvě procenta. Za posledních 12 měsíců získávají asi deset procent.

Vývoj hodnoty akcií Procter & Gamble za poslední rok  Vývoj hodnoty akcií Procter & Gamble za poslední rok Zdroj: EuroInvestor.com

P&G nyní pracuje na rozsáhlé restrukturalizaci s plánem zaměřit se na hlavní značky a odprodat méně zisková aktiva. Skupina loni za 12,5 miliardy dolarů prodala 41 svých značek kosmetiky společnosti Coty. P&G rovněž uskutečňuje plán snižování nákladů, v němž chce během pěti let ušetřit až deset miliard dolarů.

bitcoin_skoleni

P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Své výrobky prodává ve více než 180 zemích a výrobní základny má v 80 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku, kde vyrábí prací prášky, prostředky na mytí nádobí, čisticí prostředky a aviváže.

Čtěte také:

Wal-Mart chystá v USA expanzi: nabere 10 tisíc zaměstnanců

Pepsi se v Česku propadla do ztráty, hlavně kvůli investicím do marketingu


  • Našli jste v článku chybu?