PREMIUM SMS Obrovský úspěch dárcovských SMS ukázal, že Češi jsou ochotni platit pomocí telefonu. Rozšiřte pomocí textových zpráv svůj byznys! Udržet si stálé zákazníky, případně získat jejich peníze, nebývá často jednoduchou věcí. Nejsnazší je, pokud lidé jednají impulzivně a okamžitě.
PREMIUM SMS Obrovský úspěch dárcovských SMS ukázal, že Češi jsou ochotni platit pomocí telefonu. Rozšiřte pomocí textových zpráv svůj byznys! Udržet si stálé zákazníky, případně získat jejich peníze, nebývá často jednoduchou věcí. Nejsnazší je, pokud lidé jednají impulzivně a okamžitě. Dobře to bylo pozorovatelné při humanitárních sbírkách pro jihovýchodní Asii. Lidé darovali peníze na sbírky, protože přes mobil to šlo rychle - hned poté, co se rozhodli příspěvek poslat. Podobně je to s prodejem zboží nebo získáním zákazníka. Pokud nabídnete zboží a dáte klientům příležitost za něj okamžitě zaplatit, prodáte ho více. Jednou z cest, jak rychle prodat nebo získat zákazníka, je použít textové zprávy. Nejde samozřejmě o obyčejné textové zprávy, ale o P remium SMS, tedy zprávy účtované podle speciálního tarifu. Odesílatel pošle speciální textovou zprávu a většinu z její ceny dostane příjemce - obchodník. JEN NA NĚCO
Premium SMS zatím nelze využít pro prodej všeho zboží. Limitem je, že za jednu textovku se dá zaplatit maximálně 79 korun včetně DPH. Těžko si tedy necháte zaplatit přes textovou zprávu za ledničku. Druhým faktorem je nařízení, že Premium SMS lze použít jen na úhradu služeb souvisejících s mobilním telefonem. Sem patří kromě prodeje softwaru určeného pro mobilní telefony (hry, vyzváněcí melodie nebo obrázky) také například hlasování v nejrůznějších anketách nebo odpovídání v soutěžích. A to je právě prostor, kde se dá buď přijít k penězům, nebo se blíže seznámit se zákazníkem a vytvořit mezi obchodními partnery užší kontakt. Přes textové zprávy lze dobře a jednoduše pořádat nejrůznější firemní věrnostní programy. Při prodeji určitého zboží stačí připojit speciální kód, který kupující pošle pomocí SMS na stanovené číslo. Tím vznikne zákazníkovo virtuální konto, kam postupně střádá body a po dosažení určité hranice dostane od prodejce odměnu. Protože zprávy posílá prostřednictvím Premium SMS, jsou náklady na odměnu relativně nízké. Výhodou je, že zákazník prakticky nevydává peníze v hotovosti, ale částka mu je strhnuta z kreditu, popřípadě připsána k měsíčnímu vyúčtování. Premium SMS využívají především velké společnosti, počet malých a středních firem však rychle roste - například čerpací stanice, výrobci nealkoholických a alkoholických nápojů nebo drobného občerstvení. Výsledkem práce s textovkami je přetvoření náhodných zákazníků na klienty, kteří u vás budou pravidelně nakupovat.
PŘES PROSTŘEDNÍKA
Nabízet služby, ankety nebo soutěže přes Premium SMS je možné dvěma způsoby. Buď se propojit přímo s mobilním operátorem, nebo využít prostředníka. K využívání Premium SMS je totiž nutné se přes internet připojit rovnou do sítě mobilního operátora. Takový přístup však stojí jen na instalačních poplatcích více než 200 tisíc korun, navíc obrat přes tyto SMS musí být měsíčně nejméně 300 tisíc. Takové částky jsou pro menší firmy nebo podnikatele téměř nemyslitelné. Proto chatují právě prostředníci, kteří jsou už k operátorům připojeni a prodávají připojení dalším firmám. Tady už jsou ceny výrazně někde jinde. Instalační jednorázové poplatky začínají zhruba na pěti tisících korunách, což je rozdíl. Stejně tak často není stanoven ani povinný minimální měsíční obrat, takže i zde se dá výrazně ušetřit. Prostředníci navíc dokáží ze zaslaných textových zpráv generovat nejrůznější statistiky, které pomohou při dalším rozhodování.
**TŘEŠINKA NA DORTU
Po zprovoznění systému už jen stačí inkasovat příjmy, které plynou z textových zpráv. Část ceny SMS si strhává operátor, část případný prostředník, drtivá většina jde však do kapsy organizátora soutěže. Z příjmu se dají právě buď sponzorovat nejrůznější soutěže, nebo investovat zpět do podnikání. Jako marketinkový, ale i obchodní nástroj jsou SMS ideální věcí. N a každou zaslanou Premium SMS by měl obchodník odpovědět. Děje se tak samozřejmě automaticky, i taková zpráva však udrží se zákazníkem těsnější kontakt. Kromě toho obchodník získá i přímý kontakt na zákazníka a může ho později oslovit s další zajímavou nabídkou. Nesmí se to však přehánět. Přílišné množství zpráv zákazníka spíše znechutí a odradí od další spolupráce.