SANSWISS Výrobce sanitární techniky SanSwiss letos očekává zvýšení svých čistých zisků o 50 procent na 12 milionů korun. O milion korun na 466 milionů se čeká i zvýšení tržeb pro roční účetní období končící březnem 2014. Do té doby chce také zvýšit prodeje sprchových koutů o devět procent na 126 tisíc kusů.
V exportu, který pro firmu představuje 78 procent, dominuje Francie. Společnosti se prý vyplácí zaměření na OEM produkty a malosériovou výrobu koutů vyšší střední třídy. „Plně to platí také o rychle se rozvíjejícím ruském trhu, který se stává tahounem růstu našich exportních tržeb. Například oproti tuzemsku movitější ruští zákazníci čím dál více upřednostňují kvalitní a značkové zboží. Další rozdíl je v tom, že zatímco u nás stále ještě převažují dodávky pro rekonstrukce, v Rusku jde hlavně o novostavby,“ říká obchodní ředitel podniku František Bílek.
V plánu má SanSwiss během obchodního roku prodat 3000 sprchových koutů s obratem přes 20 milionů, což je o 41 procent více než v roce předchozím. V období od dubna do srpna se už ale prodalo 1171 koutů za osm milionů korun, a firma se tak může těšit na překročení plánu.
„Už v tomto účetním období se tak reálně můžeme dostat přes hranici 50procentního meziročního zvýšení tržeb, které nám pro teritorium Ruské federace na nadcházející léta stanovilo vedení naší společnosti. Přitom jsme doposud působili převážně jen v širší zhruba 18milionové moskevské oblasti, ale do budoucna se už chceme více soustředit i na další města nad jeden milion obyvatel,“ odkrývá záměry Bílek, jehož společnost spadá do celoevropské skupiny SanSwiss AG holdingu Ronal AG.