O železniční pozemky v lokalitě Nákladového nádraží Žižkov soutěží několik investorů. České dráhy odmítly jejich počet upřesnit, mluvčí podniku Aleš Ondrůj pouze označil zájem za „poměrně slušný“. Z informací týdeníku EURO vyplývá, že o 16 hektarů parcel v jižní části nádraží usilují například společnosti Discovery Group spolu s Grainger Trust, Sekyra Group, Finep a další developeři, kteří se specializují na rezidenční výstavbu.
Obálky s nabídkami otevřela hodnotící komise již na začátku října. Podruhé se sejde v úterý 17. října, o vítězi výběrového řízení ale ještě nerozhodne. „Není dán žádný časový horizont, kdy musí být vybrána nejlepší nabídka. Komise bude potřebovat delší čas na detailní seznámení s návrhy uchazečů,“ upřesnil Ondrůj. České dráhy nevybírají partnera pro rozvoj bývalého železničního překladiště na základě nabídnuté ceny. Dalšími kritérii jsou například výhodnost nebo komplexnost a reálnost nabídky či schopnost zájemce uskutečnit předložený podnikatelský záměr. Plány investorů ovšem zatím nemohou být příliš konkrétní. Pro budoucí podobu lokality totiž ještě neexistuje ani urbanistická studie. Ta by měla být hotova do konce letošního roku. S načasováním tendru proto nesouhlasí Městská část Praha 3. „Nerozumné by bylo například přeměnit celou plochu v obří nákupní zónu, zábavní park či monofunkční průmyslový okrsek, podobně tam však nikdo nebude ochoten provozovat obří park,“ říká Zdeněk Fikar, vedoucí odboru územního rozvoje Prahy 3. Jak ale říká, vyvážený poměr jednotlivých celků má být prosazován právě na základě hotové urbanistické studie. Fikar předpokládá, že by se na území celého Nákladového nádraží Žižkov, které zahrnuje plochu větší než 30 hektarů, mohlo při rozumné hustotě zástavby zabydlet přibližně deset tisíc nových obyvatel. (bor)