Test
Automobilky se za poslední roky naučily šetřit mnoha způsoby a tím nejlepším je využívání stejných pohonných jednotek více značkami. Ačkoli je pod kapotou shodný motor, modely si zachovávají svébytný charakter. Po Peugeotu 407 (EURO 5/2005) přichází na řadu Volvo V50. A jejich společný přítel? Turbodieselový dvoulitr o výkonu 136 koní.
Za volantem nejmenšího kombi Volva spojení s francouzským výrobcem řidiči na mysl nepřijde. Utlumený agregát se dá slyšet pouze chvíli po nastartování a poté se již projevuje pružným zátahem od nízkých otáček. Na rozdíl od o něco těžšího Peugeotu má méně práce při akceleraci na stovku, kterou V50 zvládá za 9,6 sekundy. Menší hmotnost se rovněž projevuje o dvě deci nižší kombinovanou spotřebou. Ta přesto neznamená méně časté návštěvy u čerpacích stanic: palivová nádrž ve Volvu V50 dosahuje totiž průměrných 55 litrů.
Zpracování interiéru u Volva napovídá, že nejde o běžný kombík střední třídy. Přestože výbava testovaného vozu nezahrnovala kožené čalounění, libé pocity navozuje jak látka na sedadlech, tak měkké plasty přístrojové desky. Jako zajímavý nápad oživující kabinu se designérům mohlo zdát použití průhledného hnědavého plastu na tenké středové konzoli a ve dveřích. Kýžený účinek ale nepřichází. Na jeho povrchu je vidět sebemenší škrábnutí či dotek, kvůli čemuž konzole působí upatlaně. O estetickém požitku nemluvě.
K řidiči se Volvo chová ohleduplně, jak se od kombíku očekává. Měkčí odpružení nepřenáší do kabiny nerovnosti, přitom se vůz dá provádět zatáčkami bez zakolísání i ve vyšších rychlostech. Pro čtyři pasažéry poskytuje přemíru pohodlí i na delších cestách, ačkoli zavazadlový prostor by mohl být větší než 417 litrů.
U automobilu testovaného týdeníkem EURO se cena pohybovala těsně pod milionem korun. Už za základních osm set tisíc je ale Volvo V50 vybaveno všemi prvky pasivní i aktivní bezpečnosti od elektronické kontroly stability po boční a hlavové airbagy. Připlácí se za funkce, které jsou skutečně navíc, jako výkonnější audiosouprava či palubní počítač. Preference značky v tomto směru vůbec nejsou hloupé.
Volvo V50 2,0D
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1997 cm3
Max. výkon 100 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 210 km/h
Průměrná spotřeba 5,7 litru na 100 km
Základní cena 811 000 Kč
Klady
- bezpečnostní vybavení
- komfortní podvozek
- úsporný motor
Zápory
- průhledný plast středové konzole
- průměrný zavazadlový prostor
- menší palivová nádrž