Podnikatelé mohou zaujmout svým oděvem nejenom při obchodních jednáních, ale i na koupalištích. Výrobci plážového oblečení pro ně přichystali speciální střihy a materiály. Leckdo si možná myslí, že čím toho mají lidé na sobě méně, tím jsou si podobnější.
Podnikatelé mohou zaujmout svým oděvem nejenom při obchodních jednáních, ale i na koupalištích. Výrobci plážového oblečení pro ně přichystali speciální střihy a materiály. Leckdo si možná myslí, že čím toho mají lidé na sobě méně, tím jsou si podobnější. Někdy je však opak pravdou, a to pochopili i producenti plavek a doplňkového plážového sortimentu. „Podnikatelé se mohou odlišit od ostatních rekreantů zvolením netradičního střihu a látek se stříbrnými a zlatými aplikacemi,“ navrhuje Roman Musil, majitel firmy FAM z Dolní Cerekve na Vysočině. Zvláště náročný zákazník si může nechat ušít plavky na zakázku. Modely jsou přitom vytvářeny z kvalitních, odolných materiálů, které vydrží i sportovní namáhání. Celebrity si mohou vybírat například také z limitované kolekce plavek, která se zrodila ve spolupráci s předním českým návrhářem Josefem Klírem. „Tato linie je určena pro cílovou skupinu, která si libuje v extravagantních, provokujících modelech,“ povzbudila případné zájemce jednatelka Trico Line Jana Smílková. DOFOUKNOUT A NA PLÁŽ
Letošní sezona potvrzuje pravidlo posledních let, totiž že móda je širokým pojmem. Směry, jimiž se výrobci vydávají, nemají zdánlivě styčný bod. „Trendem letošní sezony jsou plavky jednoduchých střihů a vzorů. Velmi trendy jsou námořnické proužky a plavky jednobarevné - černé a bílé,“ radí Smílková. Ze střihů jsou podle ní velmi žádané trojúhelníčky s bikinami se šňůrkami a „bokovky“ pro dámy. U mužské části klientely zase vládnou plavky šortkového střihu a bokové s nohavičkou. Letos poprvé bude kolekce během roku třikrát obměněna. „Nabízí se tak možnost odlišit se od ostatních neustále novými modely ve sportovní i společenské linii,“ dodává. Pro mladou generaci jsou podle jiných tvůrců hitem letošní sezony naopak plavky pestré, zářivě barevné. Zájem je ale i o jednobarevné plavky lemované jinou barvou, které osloví hlavně sportovně založené dívky. Některé trendy přitom přetrvávají několik let. „Z nabídky střihů jsou stále žádané nízké bokové kalhotky s vyztuženou podprsenkou push-up,“ uvádí Musil. I ženy středních let se nyní přestávají bát barevnějších a veselejších vzorů a ustupují od tlumených a tmavých barev. „Novinkou letošního léta jsou speciální dofukovací polštářkové výplně podprsenek, které si každá majitelka upraví podle svých dispozic a požadavků,“ potěšila řadu žen Smílková. PLAVE CELÁ RODINA
**Návrháři přitom ještě nevyrukovali se všemi novotami, s nimiž se chystají překvapit letošní sezonu, a nechávají zákazníky v netrpělivém očekávání. „Jedním z připravovaných projektů je například výroba rodinných sad stejného provedení a designu pro rodiče i jejich potomky,“ prozrazuje Smílková. Plánuje se též návrat k retrostylu, třeba trikotům podle filmu Rozmarné léto.
Nevítaných rozmarů textilu se však mohou dočkat i uživatelé, kteří se k plavkám nebudou patřičně chovat. Těmto výrobkům neprospívá mořská voda, slunce ani chlór, jež ovlivňují jejich stálobarevnost. Nejvíce citlivé jsou přitom barvy zářivé - reflexní. Plavky může být obtížné zbavit jemného písku, jenž se dostane mezi jednotlivá vlákna, lemy nebo mezi košíčky a látku. Opalovací krémy a oleje zase rozleptávají gumičky a elastická vlákna a vůbec nejhorší je asi nechat mokré plavky v igelitovém sáčku. Vlivem chlóru nebo soli mohou barvy vyblednout nebo se dokonce rozpadnou elastická vlákna.