Menu Zavřít

Změna dodavatele elektřiny: SOS varuje na co si dát pozor

24. 8. 2010
Autor: profit

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) zaznamenává zvýšený počet stížností na problémy při změně dodavatele elektřiny. Prodejci některých alternativních dodavatelů neinformují přesně o ceně a podmínkách nových dodávek.

Autor: ec.europa.eu

Prodejci neupozorňují například na to, že bude třeba platit poplatek za uzavření smlouvy nebo aktivační případně deaktivační poplatek. V SOS zaznamenali i případ, kdy spotřebitel dal zástupci alternativního dodavatele plnou moc, aby za něj vyřídil výpověď smlouvy s dřívějším dodavatelem, ale posléze zjistil, že stará smlouva vypovězena nebyla a nyní jsou mu účtovány zálohy od obou dodavatelů – starého i nového.

Domácnosti si mohou svobodně volit dodavatele elektřiny, plynu a vody od roku 2006. Tuto liberalizace trhu je možné jen uvítat, protože podporuje konkurenci a dává spotřebitelům možnost výběru. Nelze se ovšem smířit s nekalými obchodními praktikami zástupců některých dodavatelů.

SOS proto nabádá zájemce o změnu dodavatele elektrické energie, aby nespoléhali na informace, které dostanou od podomních nebo pouličních dealerů. Doporučuje, aby se raději informovali přímo v klientském centru nově zvoleného distributora, zjistili si cenovou nabídku i pečlivě přečetli i ostatní podmínky smlouvy, včetně podmínek jejího případného vypovězení.

MM25_AI

„Pokud spotřebitelé uzavřeli smlouvu mimo provozovnu dodavatele elektrické energie a dodatečně zjistili, že je pro ně nevýhodná nebo že byli mylně informováni, mají podle občanského zákoníku možnost od takovéto smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření.

Více na NašePeníze.cz.

  • Našli jste v článku chybu?