Menu Zavřít

ZMĚNA STRATEGIE

26. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Royal Ahold

BRATISLAVA – Nizozemská společnost Royal Ahold, loni s obratem devětadvacet miliard dolarů desátá největší maloobchodní skupina na světě, zřejmě změnila strategii a chystá se masivně podpořit svou pozici na nových středoevropských trzích. Na bratislavské mezinárodní konferenci o obchodu a marketingu Intraco 2000 to uvedl šéf poradenské firmy Incoma Research Tomáš Krásný s tím, že dosud Ahold nepovažoval za perspektivní trh s méně než patnácti miliony obyvateli. Výjimkou byla Česká republika, v níž je Ahold druhým nejsilnějším maloobchodníkem.

Nyní se Nizozemci chystají vstoupit i do Maďarska, na Slovensko a do pobaltských států. To podle Krásného potvrzuje, že země Viszegradu jsou stále zřetelněji vnímány jako jednotný obchodní prostor. Royal Ahold mimoto pokračuje v jednání o strategické alianci s portugalským řetězcem J. Martin, jejímž prostřednictvím by silněji pronikl na trhy Jižní Ameriky.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).