Menu Zavřít

Změna strategie pomohla. BlackBerry zvýšila zisk o 80 procent

28. 9. 2017
Autor: Profimedia.cz

Provozní zisk kanadské společnosti BlackBerry ve druhém finančním čtvrtletí vzrostl o více než 80 procent na 29 milionů dolarů (641 milionů korun) z 16 milionů dolarů před rokem. Firma se loňském roce rozhodla přesunout výrobu svých kdysi kultovních chytrých telefonů BlackBerry na externí podniky a zaměřit se na software.

Celkové tržby se ve čtvrtletí, které skončilo do 31. srpna, meziročně snížily o téměř 30 procent na 249 milionů dolarů. Zaznamenaly ale mírný nárůst ve srovnání s 244 miliony dolarů v prvním kvartálu, uvedla agentura Reuters.

BlackBerry se původně jmenovala Research In Motion a se svými přístroji byla průkopníkem v odvětví chytrých telefonů. Její přístroje měli v oblibě zejména manažeři a používal je i předchozí americký prezident Barack Obama. Později ale firma začala na trhu zaostávat za přístroji s operačním systémem Android a za telefony iPhone od americké společnosti Apple.

Společnost BlackBerry se proto rozhodla přesunout od výroby chytrých telefonů do oblasti softwaru, který používají podniky a vlády ke správě svých mobilních zařízení.

Vývoj hodnoty akcií BlackBerry:

Blackberry Chart

MM25_AI

Zdroj: IEconomics.com

Dále čtěte:

Interbrand: Nejcennější značkou zůstává Apple, následuje Google

Blackberry vstává z mrtvých. Ztráty prudce klesly


  • Našli jste v článku chybu?