Menu Zavřít

Změny hlavně na špičce

18. 12. 2002
Autor: Euro.cz

Největší rozruch způsobil superb

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (han) – Letos jako by se většina automobilek zaměřila na útok na nejvyšší třídu. Oblast velkých limuzín a vyšší střední třída totiž dostala na českém trhu na rozdíl od vozů střední a nižší třídy úplně jinou tvář. Na začátku roku uvedla Škoda Auto na trh model Superb, který se rázem stal nejprodávanějším autem své kategorie. Koncern Volkswagen připravil na konci roku ještě další dvě exkluzivní novinky, superluxusní Phaeton a nové Audi A8. Nezahálel ani Mercedes–Benz, který začal prodávat své nové „éčko“, a Jaguar vyrukoval s konkurenceschopným S-Typem. Ve vyšší střední třídě začaly lovit štiky v rybníce v podobě nového Opelu Vectra a Mazdy 6, která se stala novinářským autem roku.
Zato v nižší střední třídě, kde stále vévodí octavie, se toho mnoho nestalo. Snad jen Toyota jejich pozice trochu ohrozila novou corollou, nadějný je také oživený Nissan Primera. Loňské auto roku Peugeot 307 dostalo podobu kombi ve verzi SW, ale jinak žádný průlom. Naopak trochu živěji bylo v segmentu malých aut, kde kralují fabie. Největšího konkurenta zřejmě dostaly v podobě Hyundai Getz, protože Korejci dokázali stlačit jeho cenu dost nízko. Povedl se také nový VW Polo a Seat Ibiza.

  • Našli jste v článku chybu?