Menu Zavřít

Značková péče

22. 5. 2017
Autor: Euro.cz

Rakouský developer IMMOFINANZ úspěšně uvedl na český trh mezinárodní koncept kancelářských budov myhive

Jedním ze sektorů české ekonomiky, kde jsou firmy s rakouskými kořeny důležitými hráči, je oblast komerčních realit.

V tomto odvětví je velmi aktivní společnost IMMOFINANZ, která ve střední a východní Evropě spravuje více než 240 nemovitostí v přibližné hodnotě čtyři miliardy eur (bez Ruska). „Přímo v Česku vlastníme řadu nemovitostí o celkové ploše 275 tisíc metrů čtverečních,“ vysvětluje Jan Jungwirth, finanční a správní ředitel společnosti IMMOFINANZ pro Českou republiku, s tím, že firma se soustředí na segment regionálních nákupních parků, obchodních center a kancelářských budov.

Místo setkávání

Právě v oblasti kancelářských budov uvedla společnost IMMOFINANZ vloni na český trh koncept s názvem myhive měnící zaběhnuté pojetí kancelářských prostor. „Myhive v angličtině znamená ‚můj úl‘. To evokuje produktivitu a živost, naše budovy myhive lze charakterizovat vstřícnou a živou atmosférou, pozorným a ochotným personálem, snadnou dostupností a rozsáhlou nabídkou služeb. Chceme, aby naše budovy žily a pulzovaly jako úly, které mají v názvu,“ říká Jungwirth s tím, že vloni v listopadu byl koncept myhive představen v pražském objektu Pankrác House, který díky poloze u stanice metra Pražského povstání má skvělé spojení s centrem metropole.

První rozdíl mezi myhive a standardními kancelářskými budovami je patrný již při vstupu. Oproti tradičně odtažité recepci vítá návštěvníky velkorysý prostor s charakterem hotelové lobby. „Recepce myhive je místem setkávání, zde si mohou naši nájemci uvítat své hosty, potkávají se zde s kolegy. V budově je restaurace a kavárna, je možné si v lobby dát v klidu kávu či jiné občerstvení či uskutečnit telefonní hovor,“ vysvětluje Jungwirth a dodává, že k tomu slouží řada designových stolků a křesel umístěných v prostorách recepce. Design vstupních hal konceptu myhive je jednotný a jeho autorkou je rakouská architektka Katharina Fröch.

Sport i networking

Myšlenku setkávání nájemců IMMOFINANZ aktivně podporuje. „Chceme, aby naši nájemci spolupracovali, proto pro ně pořádáme společenské akce. V listopadu proběhla otevírací party, v dubnu zase networkingové setkání zaměstnanců firem z budovy s názvem 200 minut v myhive lobby,“ vysvětluje Jungwirth.

Recepci ale využívají i nájemci sami.

„Například klient Omnicom Media Group zde uspořádal mikulášskou besídku,“ doplňuje Jungwirth. IMMOFINANZ se stará i o aktivní vyžití zaměstnanců firem sídlících v myhive. V objektu firma na základě průzkumu mezi nájemci vybudovala plně vybavenou tělocvičnu včetně kompletního zázemí. Zde IMMOFINANZ organizuje lekce například jógy či intervalového tréninku a také zdarma tento prostor přenechává k užití nájemníkům. Sportovně zaměření zaměstnanci navíc v myhive najdou i parkovací místa pro kola a mopedy včetně šatny se sprchou.

Klíčová infrastruktura

Další služby myhive už směřují k byznysu nájemců. Těm je k dispozici v celé budově zdarma Wi-Fi síť a také velká konferenční místnost vybavená kvalitní audio- a videotechnikou. „To oceňují zejména firmy bez vlastních konferenčních prostor,“ říká Jungwirth a dodává, že dobré služby a infrastruktura jsou důležitým znakem konceptu myhive. S tím souvisí schopnost pracovníků recepce poskytnout nájemcům odborné služby například při obsluze techniky v konferenční místnosti.

Atraktivitu konceptu potvrzuje i zájem nájemců. „Před redesignem budovy byl Pankrác House zaplněn zhruba z poloviny, po šesti měsících se blížíme stoprocentní obsazenosti,“ pochvaluje si Jungwirth.

I proto IMMOFINANZ počítá s dalším rozvojem tohoto konceptu. Zatímco nyní má firma ve střední a východní Evropě 12 budov ve standardu myhive, napřesrok jich bude již dvacet. „IMMOFINANZ byl první, kdo přišel s vlastní značkou pro kancelářské budovy. Vlastní značku mají běžně hotely a obchodní centra, ale kancelářské objekty ji zatím neměly. Přitom právě značka dává jistotu nájemcům ohledně standardu péče, které se jim dostane,“ uzavírá Jungwirth.

bitcoin_skoleni

Perspektivní parky

Dalším klíčovým segmentem podnikání IMMOFINANZ je síť regionálních nákupních parků pod značkou STOP-SHOP. „Těch máme nyní v Česku deset. V této oblasti porosteme hlavně na Balkáně a v Polsku. Dnes IMMOFINANZ vlastní 59 STOP-SHOP parků a do pěti let by jich mělo být o sto více,“ říká Jan Jungwirth s tím, že v Česku IMMOFINANZ investuje hlavně do rozšiřování těchto nákupních parků. „Například STOP-SHOP v Třebíčí plánujeme zvětšit o 40 procent,“ doplňuje Jungwirth.

  • Našli jste v článku chybu?