Rakouský developer IMMOFINANZ úspěšně uvedl na český trh mezinárodní koncept kancelářských budov myhive
Jedním ze sektorů české ekonomiky, kde jsou firmy s rakouskými kořeny důležitými hráči, je oblast komerčních realit.
V tomto odvětví je velmi aktivní společnost IMMOFINANZ, která ve střední a východní Evropě spravuje více než 240 nemovitostí v přibližné hodnotě čtyři miliardy eur (bez Ruska). „Přímo v Česku vlastníme řadu nemovitostí o celkové ploše 275 tisíc metrů čtverečních,“ vysvětluje Jan Jungwirth, finanční a správní ředitel společnosti IMMOFINANZ pro Českou republiku, s tím, že firma se soustředí na segment regionálních nákupních parků, obchodních center a kancelářských budov.
Místo setkávání
Právě v oblasti kancelářských budov uvedla společnost IMMOFINANZ vloni na český trh koncept s názvem myhive měnící zaběhnuté pojetí kancelářských prostor. „Myhive v angličtině znamená ‚můj úl‘. To evokuje produktivitu a živost, naše budovy myhive lze charakterizovat vstřícnou a živou atmosférou, pozorným a ochotným personálem, snadnou dostupností a rozsáhlou nabídkou služeb. Chceme, aby naše budovy žily a pulzovaly jako úly, které mají v názvu,“ říká Jungwirth s tím, že vloni v listopadu byl koncept myhive představen v pražském objektu Pankrác House, který díky poloze u stanice metra Pražského povstání má skvělé spojení s centrem metropole.
První rozdíl mezi myhive a standardními kancelářskými budovami je patrný již při vstupu. Oproti tradičně odtažité recepci vítá návštěvníky velkorysý prostor s charakterem hotelové lobby. „Recepce myhive je místem setkávání, zde si mohou naši nájemci uvítat své hosty, potkávají se zde s kolegy. V budově je restaurace a kavárna, je možné si v lobby dát v klidu kávu či jiné občerstvení či uskutečnit telefonní hovor,“ vysvětluje Jungwirth a dodává, že k tomu slouží řada designových stolků a křesel umístěných v prostorách recepce. Design vstupních hal konceptu myhive je jednotný a jeho autorkou je rakouská architektka Katharina Fröch.
Sport i networking
Myšlenku setkávání nájemců IMMOFINANZ aktivně podporuje. „Chceme, aby naši nájemci spolupracovali, proto pro ně pořádáme společenské akce. V listopadu proběhla otevírací party, v dubnu zase networkingové setkání zaměstnanců firem z budovy s názvem 200 minut v myhive lobby,“ vysvětluje Jungwirth.
Recepci ale využívají i nájemci sami.
„Například klient Omnicom Media Group zde uspořádal mikulášskou besídku,“ doplňuje Jungwirth. IMMOFINANZ se stará i o aktivní vyžití zaměstnanců firem sídlících v myhive. V objektu firma na základě průzkumu mezi nájemci vybudovala plně vybavenou tělocvičnu včetně kompletního zázemí. Zde IMMOFINANZ organizuje lekce například jógy či intervalového tréninku a také zdarma tento prostor přenechává k užití nájemníkům. Sportovně zaměření zaměstnanci navíc v myhive najdou i parkovací místa pro kola a mopedy včetně šatny se sprchou.
Klíčová infrastruktura
Další služby myhive už směřují k byznysu nájemců. Těm je k dispozici v celé budově zdarma Wi-Fi síť a také velká konferenční místnost vybavená kvalitní audio- a videotechnikou. „To oceňují zejména firmy bez vlastních konferenčních prostor,“ říká Jungwirth a dodává, že dobré služby a infrastruktura jsou důležitým znakem konceptu myhive. S tím souvisí schopnost pracovníků recepce poskytnout nájemcům odborné služby například při obsluze techniky v konferenční místnosti.
Atraktivitu konceptu potvrzuje i zájem nájemců. „Před redesignem budovy byl Pankrác House zaplněn zhruba z poloviny, po šesti měsících se blížíme stoprocentní obsazenosti,“ pochvaluje si Jungwirth.
I proto IMMOFINANZ počítá s dalším rozvojem tohoto konceptu. Zatímco nyní má firma ve střední a východní Evropě 12 budov ve standardu myhive, napřesrok jich bude již dvacet. „IMMOFINANZ byl první, kdo přišel s vlastní značkou pro kancelářské budovy. Vlastní značku mají běžně hotely a obchodní centra, ale kancelářské objekty ji zatím neměly. Přitom právě značka dává jistotu nájemcům ohledně standardu péče, které se jim dostane,“ uzavírá Jungwirth.
Perspektivní parky
Dalším klíčovým segmentem podnikání IMMOFINANZ je síť regionálních nákupních parků pod značkou STOP-SHOP. „Těch máme nyní v Česku deset. V této oblasti porosteme hlavně na Balkáně a v Polsku. Dnes IMMOFINANZ vlastní 59 STOP-SHOP parků a do pěti let by jich mělo být o sto více,“ říká Jan Jungwirth s tím, že v Česku IMMOFINANZ investuje hlavně do rozšiřování těchto nákupních parků. „Například STOP-SHOP v Třebíčí plánujeme zvětšit o 40 procent,“ doplňuje Jungwirth.