Jak čínské auto za sto tisíc korun vypadá? To nikdo neví. Auto Diskont odmítl poskytnout jeho název, fotografie a technické specifikace, a tak se nelze než dohadovat, o jaký vůz ve skutečnosti jde. Zřejmě nejlevnější z nabídky čínských firem je miniauto Happy Emissary za 4400 eur, tedy zhruba 130 tisíc korun, o jehož dovozu do Evropy se už delší dobu spekuluje.
Jak čínské auto za sto tisíc korun vypadá? To nikdo neví. Auto Diskont odmítl poskytnout jeho název, fotografie a technické specifikace, a tak se nelze než dohadovat, o jaký vůz ve skutečnosti jde.
Zřejmě nejlevnější z nabídky čínských firem je miniauto Happy Emissary za 4400 eur, tedy zhruba 130 tisíc korun, o jehož dovozu do Evropy se už delší dobu spekuluje. Vyrábí jej firma Brilliance Auto, se kterou ale společnost Auto Diskont podle informací Martina Emese nevyjednávala.
Z levných modelů automobilek Geely a Jiangling by se tedy mohlo nejspíše jednat o malý pětidveřový stroj v Číně prodávaný pod názvem Haoquing. Jde o vůz, který tvary trochu připomíná Škodu Favorit. Haoquing JL 6360 B1 je dlouhý něco přes 3,5 metru, se šířkou 1,6 metru. Zákazníci si mohou vybrat ze dvou motorů, litrového benzinového tříválce a čtyřválce o objemu 1,3 litru. V silnější verzi může auto jet až 160 kilometrů v hodině a zrychlit z nuly na sto kilometrů za 14 sekund. Na 100 kilometrů si podle výrobce vyžádá šest litrů benzinu.
Podle informací Martina Emese, které v rozhovoru pro Profit uvedl, se už miniauta úspěšně prodávají vNěmecku, Holandsku a Španělsku. O prodeji Haoquingu v Evropě ale není na stránkách automobilky Geely žádná zmínka. Typ vozu tedy až do případného zahájení importu zůstane tajemstvím.