Renault ČR
PRAHA (tpk) - Francouzské automobilce se loni dařilo na celém světě. Skoro všude. Zatímco se totiž celkové prodeje zvýšily o 4,2 procenta na 2,488 milionu exemplářů, v Česku značka zaznamenala nepříjemný osmnáctiprocentní pád. V roce 2004 si automobil Renault koupilo 8821 zákazníků, z nichž bylo 7451 zájemců o osobní vozy. Dacii Logan, uvedenou na trh 1. listopadu, si pořídilo 238 lidí.
„Nechtěli jsme se zapojit do místy až nesmyslného závodu o co nejnižší ceny a nejvýhodnější nabídku a raději jsme se snažili zdokonalovat dealerskou síť včetně prodejních a poprodejních služeb,“ tvrdí generální ředitel Renaultu Česká republika Jean-Pierre Ripoll. V listopadu importér zahájil provoz v první rychloopravně Renault Minute v Praze na Zličíně. Spolu s Renault Minute Carosserie hodlá podobných servisů pro všechny modely značky (včetně těch starých) otevřít do příštího roku dvacet po celé republice. V tomto roce ale navíc chce opět zaútočit na pozici prvního importéra do Česka.
Dovozce by letos rád prodal jedenáct tisíc vozů Renault a dva tisíce dacií. Pokud jde o nabídku modelů, má pro to slušné předpoklady. Podzimní novinky Modus a Dacia Logan jsou zcela čerstvé, na jaře přijdou i modernizované modely z vyšších tříd - Laguna, Vel Satis a Espace. Na podzim by se navíc měla objevit nová generace malého Renaultu Clio.
Na druhou stranu plánovaný nástup značky předpokládá oživení českého trhu. Dva tisíce loganů se Renaultu jistě prodat podaří, přilákat k renaultům o dva tisíce zákazníků víc než letos by však při současném zájmu o nové vozy bylo téměř nemožné. Zvláště když právě Dacia Logan s největší pravděpodobností sníží atraktivitu dosud nejprodávanějšího modelu značky v Česku: Renaultu Thalia. Ten má podobně koncipovanou karoserii a je stejně jako Logan primárně zaměřen na poměr ceny a výkonu.