Menu Zavřít

Zoot se dohodl s věřiteli na reorganizaci. Do firmy má vstoupit investor ze skupiny Natland

29. 4. 2019
Autor: Zoot.cz

Zadlužený e-shop s módou Zoot.cz se dohodl s většinou svým věřitelů na reorganizaci, při které se chce očistit od dluhů a připravit se na růst. Provozu e-shopu se podle firmy situace nedotkne. Návrh na povolení reorganizace chce podat v nejbližších dnech k Městskému soudu v Praze. Plán počítá se vstupem nového investora, kterým se má stát společnost z investiční skupiny Natland.

Dluh e-shopu dosahuje 752 milionů korun, z toho více než 310 milionů korun připadá na nezajištěné věřitele a téměř 239 milionů na vydané dluhopisy.

Zoot loni nezvládl financování své expanze a dostal se do potíží. Letos v lednu požádal insolvenční soud o ochranu před věřiteli.

Reorganizační plán počítá s tím, že nezajištění věřitelé by měli získat deset procent ze svých pohledávek. Věřitelé z řad stávajících akcionářů a zakladatelů společnosti nedostanou nic. Nový investor z investiční skupiny Natland, největšího věřitele e-shopu, své pohledávky kapitalizuje. Výměnou získá kontrolní podíl v Zootu.

Věříte tuzemským firemním dluhopisům?

Insolvenční soud v lednu umožnil e-shopu ochranu před věřiteli, aby mohl projít restrukturalizací. Ochrana vyprší toto úterý. Soud schválil na majetek firmy tzv. moratorium před zahájením insolvenčního řízení. Firma dále uvedla, že výrazně snížila náklady obchodu. Z původních 800 zaměstnanců nyní zaměstnává zhruba 600 lidí a zavřela 13 ztrátových výdejen, je jich tak 18 v Česku a osm na Slovensku.

Zoot chce řešit i vydané firemní dluhopisy za téměř 239 milionů korun. Na základě dohody s novým investorem mají být jejich držitelé uspokojeni ve stejné výši jako nezajištění věřitelé - tedy na úrovni deseti procent.

Mezi hlavní věřitele e-shopu patří Natland Finance investiční fond, Česká pošta či BH Securitires.

bitcoin_skoleni

Kdo slyší kabáty růst. Do českého online trhu s módou míří nové globální firmy i investoři

Ředitel Zootu Ladislav Trpák

Čtěte také:

Tržby obchodníků rostou pátým rokem, loni se zvýšily o téměř pět procent

Módní návrhářka Pivcová: Šiju pro toho, kdo nechce nosit polyester

Chléb, hry a oblečení. Šéf Albi Kokeš startuje byznys s dámskou módou

Budoucnost módního retailu

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

  • Našli jste v článku chybu?