Menu Zavřít

Zpátky k obchodu

27. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Nový člen představenstva Allianz vidí příležitosti v pojištění automobilu a života

Představenstvo třetí největší pojišťovny na českém trhu se počátkem září ve vší tichosti rozrostlo o nového člena. Pátým v týmu se stal Zbyněk Veselý, který do Allianz přišel z postu generálního ředitele Komerční pojišťovny. Při nástupu do práce od svého zaměstnavatele „nafasoval“ sošku antického boha Merkura. Ten má dohlédnout, aby se obchod, který byl Veselému svěřen, dobře rozvíjel. Merkur je spojen s číslem pět a stejné číslo má i resort, který Veselý jako pátý člen představenstva řídí. Na mystické síly se však Veselý, který v pojišťovnictví pracuje již devět let, nespoléhá.

Narozeninová příležitost.

Nabídka na řízení obchodu Allianz pojištovny přišla v době, kdy Veselý dokončoval transformaci Komerční pojišťovny. Tehdy se během neformálního setkání na oslavě narozenin jednoho významného manažera z oblasti pojišťovnictví pustil do diskuse o aktuální problematice a rozvoji obchodu. Pojišťovna v té době uvažovala o rozšíření představenstva, a Veselý se tak dostal na seznam potenciálních kandidátů. Následně dorazila nabídka na účast ve výběrovém řízení.
„V Komerční pojišťovně jsem byl zodpovědný hlavně za identifikaci problémů a restrukturalizaci společnosti. To obnášelo velké množství práce s negativním podtextem, jako propouštění a vnitřní vyšetřování. Chtěl jsem začít dělat něco nového a pozitivního, a pokud možno v oblasti, v níž jsem začínal - v obchodu,“ osvětluje Veselý své rozhodnutí ucházet se o místo v Allianz.
Svoji kariéru v oboru přitom zahájil jako prodejce životního pojištění Nationale Nederlanden, v níž později vedl celou obchodní skupinu. Následně přešel vybudovat životní pojištění pro skupinu České pojišťovny, kterou po třech letech opustil, aby se stal ředitelem Komerční pojišťovny.

Najít si svou banku.

„Mým hlavním úkolem je aktivovat obchodní službu a zabezpečit plnění plánu v objemu, struktuře a požadované kvalitě. Dále se zabývám identifikací nových distribučních cest a jejich zprovozněním. Kromě toho mám možnost do určité míry ovlivňovat chod celé společnosti v rámci České republiky,“ vypočítává Zbyněk Veselý své nové úkoly. Allianz je v České republice jedinou velkou pojišťovnou, která nemá svoji partnerskou banku. Formálně sice v rámci skupiny spolupracuje s Dresdner Bank, ale ta v Česku disponuje výrazně omezenými distribučními kanály, a navíc se uvažuje o odprodeji těchto aktivit jinému bankovnímu subjektu (EURO 46/2003). Důležitým úkolem Zbyňka Veselého tak nejspíš bude i hledání banky, s níž by mohla Allianz úzce spolupracovat. „Růstové příležitosti vidím zejména v oblasti životního pojištění,“ komentuje Veselý aktuální situaci na trhu. Roste prý především obliba jednorázově placených životních pojistek. Co se týče neživotního pojištění, rozvoj lze očekávat hlavně v autopojištění (povinné ručení a havarijní pojištění). „Pokud pojišťovna umí tento produkt dělat správně, má správně nastavené parametry a náklady, může být autopojištění ziskové,“ reaguje Veselý na argument řady pojišťoven, že je zejména povinné ručení ztrátovou aktivitou.
Allianz od roku 2004 zavádí takzvanou segmentaci, což jednoduše řečeno znamená, že v oblastech výskytu vyšších škod se také platí vyšší pojistné za povinné ručení. Nejde zdaleka jen o geografické oblasti, ale třeba o mladé řidiče. „Tento systém nám přijde spravedlivější,“ říká Veselý. Příští rok se má Česká republika stát členem Evropské unie, což ovlivní i pojistný trh. „Zásadní dopad na ceny ale neočekávám, spíše bude růst tlak na efektivitu fungování jednotlivých pojišťoven,“ říká Veselý.

FIN25

Komerční řezničina.

Největší vypětí ve své kariéře Zbyněk Veselý prožil v Komerční pojišťovně, kam přišel v dobách, kdy Komerční bance šéfoval Radovan Vávra. Tehdejší vedení KB tušilo, že v pojišťovně není něco v pořádku, a hledalo člověka, který by vše důkladně prozkoumal a případné problémy odstranil. Jejich skutečný rozměr však překvapil (EURO 47/2001 a 24/2002). Veselý se pustil do práce „čističe“, a proto mu dnes nemohou někteří lidé přijít na jméno. Jeden z nich před časem týdeníku EURO sdělil, že v pojišťovně žádné velké problémy nebyly a Veselý se prý jen mstil všem, kteří nesouhlasili s jeho rozhodnutími. „Pravdou je, že zpočátku byli téměř všichni proti nám. Hodně lidí muselo odejít. Každého jsem se ale nejdřív snažil přesvědčit o tom, co v pojišťovně chceme dělat,“ vzpomíná Veselý. „Morální integrita, vysoké pracovní nasazení a perfektní technické znalosti,“ vypočítává bývalý šéf KB Radovan Vávra, čím jej Zbyněk Veselý přesvědčil při hledání nového šéfa Komerční pojišťovny. „S jeho prací jsem byl vysoce spokojen. Když jste mu zadali úkol, mohli jste na daný problém klidně zapomenout a považovat jej za ošetřený,“ hodnotí Vávra.

  • Našli jste v článku chybu?