Silná koruna, levné zájezdy
Srpnové povodně sice snížily chuť Čechů cestovat do zahraničí, celoroční výsledek však hodnotí cestovní kanceláře kladně. Z ankety ČTK vyplývá, že do ciziny se za letošek stejně jako loni podívají zhruba tři miliony turistů. Povodňový propad totiž vyrovnává zvýšený zájem o levnější zájezdy, které přinesla silná měna. Nucené prodloužení prázdnin navíc nakonec přineslo další prodeje zájezdů.
Slováci se dotahují
Expanze maloobchodu na Slovensku běží rychlejším tempem než v Česku. Deset největších řetězců tam podle firmy Incoma Research zvýšilo svůj podíl na trhu o víc než tři procenta, zatímco česká desítka posílila jen o 2,3 procenta. V tuzemsku však řetězcům patří až trojnásobný díl trhu: 30,1 procenta proti 11,5 procenta u sousedů. Nejsilnějším slovenským hráčem je Tesco.
Bertelsmannu chybí reklama
Pololetní tržby mediální firmy Bertelsmann klesly o pět procent na 8,83 miliardy eur. Příčinou je útlum reklamního trhu reagujícího na stagnaci ekonomiky. Přesto ale koncern vykázal provozní zisk 157 milionů eur, zatímco loni v pololetí byl v téměř devítisetmilionové ztrátě. Provozní zisk dceřiné RTL Group však klesl z loňských 273 milionů na 197 milionů eur, tržby naopak vzrostly o pět procent na 2,1 miliardy eur.