Menu Zavřít

Zprávy týdne

25. 7. 2002
Autor: Euro.cz

Obchod a služby

Konec reklam v Praze
Nové podmínky pro natáčení filmů a reklam na území města schválila rada pražského magistrátu. Cenu za metr čtvereční a den natáčení zvedla například v pražské památkové rezervaci pětinásobně z deseti na padesát korun. Nové podmínky mají letos platit jen zkušebně, po vyhodnocení je v příštím roce hodlá magistrát schválit s definitivní platností. Podle prvních reakcí produkčních společností jsou ale nové podmínky cenově neúnosné a mohou znamenat odliv zakázek z města.

Most má nový hypermarket
Svůj dvanáctý hypermarket značky Interspar otevřela v Mostě firma Spar Česká obchodní společnost. Obchod s prodejní plochou 5600 čtverečních metrů vyrostl za devět měsíců a včetně pozemků stál společnost 450 milionů korun.

Další vlastní značky
Společnost Tesco rozšířila počet výrobků prodávaných pod vlastními značkami o další tři stovky na celkových 630 položek. Novinky jsou převážně ze sortimentu potravin, drogistického zboží a textilu. Podle průzkumu Tesca slaví vlastní značky u zákazníků největší zájem právě u potravin.

Turisté na silnici
Češi stále nejčastěji cestují po silnici. V domácím cestovním ruchu připadá asi 75 procent cest na automobily a kolem třinácti procent na autobusovou dopravu. Při cestách do zahraničí volí veřejnou dopravu po silnici 45 procent tuzemců a kolem čtyřiceti procent připadá na osobní vozy.

Propad zpravodajců
Tisková agentura Reuters se propadla po osmnácti letech do ztráty. V prvním pololetí letos vykázala ztrátu 88 milionů liber proti loňskému pololetnímu zisku 357 milionů. Příčinou propadu je pětiprocentní pokles příjmů od klientů a téměř čtyřicetiprocentní propad tržeb internetové divize Instinet.

MM25_AI

Řád pro Kavčí hory
Rada České televize schválila nový statut veřejnoprávního média. Dokument vymezuje podrobněji než zákon kompetence radních a šéfa televize. Ten nově například nesmí rozhodovat o penězích mimo schválený rozpočet.

  • Našli jste v článku chybu?