Stavebnictví táhne doprava
Ze statistických údajů vyplývá, že v květnu vzrostla stavební výroba meziročně o více než pět procent. Analytici se domnívají, že hlavní zásluhu na poměrně solidním růstu mají především výdaje na zlepšení dopravní infrastruktury. Mezi významné projekty financované z veřejných prostředků patří výstavba železničních koridorů, silničních obchvatů Plzně a Olomouce a stavby městské hromadné dopravy.
Potok ustoupí fotbalu
V Praze 10 Vršovicích vyroste nový fotbalový stadion Bohemians. Projekt počítá se zbouráním nynějšího stadionu a s výstavbou nového pro 8500 až deset tisíc diváků, vedle kterého bude stát velkoprodejna potravin a bytový dům. Náklady se odhadují a 700 milionů korun. Městská část kvůli stavbě komplexu chce o několik desítek metrů posunout i koryto potoku Botič.
Obrana Kampy
Se zpožděním bude zveřejněn projekt plánovaných úprav pražského parku Kampa včetně sporného sjezdu pro zásobovací vozidla z Říční ulice na nábřeží. Tento plán sjezdu automobilů, jehož náklady se odhadují na 4,5 milionů korun, vyvolal u veřejnosti nepříznivou odezvu. Místní radnice už uzavřela smlouvu o stavbě této komunikace, na kterou bylo vydáno stavební povolení. Proti se ale postavila ekologická sdružení. V září má být proto o projektu uspořádána veřejná diskuse.
Nový kostel za rok
V příštím roce by měla být zahájen stavba repliky dřevěného kostela svaté Kateřiny v Ostravě-Hrabové. Původní kostel z 16. století vyhořel na začátku dubna kvůli závadě na elektroinstalaci. Škoda se zhruba 20 milionů korun. Na obnovu kostela bylo uspořádáno několik charitativních sbírek, ve kterých se dalo dohromady více než 800 tisíc korun.
Tunel pod Vltavou
Metrostav vysunul do Vltavy druhý tunel nově budované trasy IV.C. Tato trasa prodlouží metro z Nádraží Holešovice přes stanici Kobylisy do Ládví. Její délka bude necelé čtyři kilometry. Celkové náklady na stavební část přesáhnou čtyři miliardy korun. Nová trasa by měla být otevřena v polovině roku 2004.