Menu Zavřít

Zprávy týdne

25. 4. 2002
Autor: Euro.cz

Obchod & služby

Tesco bude i luxus
Maloobchodní řetězec Tesco Stores, který vedle levné privátní značky Tesco – výhodný nákup uvedl v dubnu na trh i značkovou řadu (EURO 15/2002), rozšíří nabídku také o špičkovou značku. Firma už nyní vyhledává výrobky, které by pod svou luxusní značkou zatím pracovně pojmenovanou ‚Finest‘ mohla prodávat.

Čtivo za stovku
V průměru sto korun měsíčně utratí lidé podle šetření TNS Factum za noviny a časopisy. O úspěchu tiskových titulů rozhoduje především dobrá osobní zkušenost čtenáře (82 procent) nebo doporučení blízkého člověka (59 procent), cena je až třetím rozhodujícím faktorem (51 procent).

Šedesátimiliardový hazard
Oproti předloňským šedesáti miliardám korun podle ministerstva financí lidé loni utratili za hazard další čtyři miliardy navíc. Nejvíce peněz (38,3 miliardy) přitom skončilo v hracích automatech. Právě ty zaznamenaly růst, zatímco kasina stagnovala, a loterie dokonce poklesly.

Fronta nemá na Blesk
Jedničkou mezi deníky je stále bulvární Blesk, který v únoru prodával 340 926 výtisků denně, zatímco druhá Mladá fronta Dnes (MFD) jen 332 709 kusů. Oproti lednu si Blesk polepšil o dalších 9410 výtisků, rovněž konkurenční MFD prodej vzrostl o 8550 exemplářů.

Český Carat stíhá matku
Globální desítku mediálních agentur nejúspěšněji získávajících nový byznys v posledních dvou letech vede Carat, který získal klienty za 5,6 miliardy eur. O přírůstek se nejvíce postaraly firmy Renault, Carrefour a Danone – s prvními dvěma klienty začala spolupracovat i česká pobočka už od loňského ledna.

EBF24

Bankrotář snižuje ztrátu
Lepší výsledky za březen ohlásil americký řetězec Kmart, který v lednu vyhlásil bankrot. Jeho ztráta činí 135 milionů dolarů, což je o 39 milionů méně než v únoru. Ztrácí však tržní podíl: zatímco tržby klesly o 8,4 procenta, jeho rival Wal-Mart posílil o 9,5 procenta.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).