Minivůz VW: Spotřeba jeden litr
Malé aerodynamické auto s jednolitrovou spotřebou motorové nafty na 100 kilometrů by mohl už za pár týdnů představit německý automobilový koncern Volkswagen. „Senzační miniblesk“, jak vůz označuje německý list Bild am Sonntag, má dvouválcový motor o síle 45 koňských sil a dvě sedadla umístěná těsně za sebou. Maximální rychlost může být kolem 140 kilometrů v hodině. Zatím není zcela jasné, zda experiment „jednolitrového“ auta funguje. „Čistě technicky to musí klapnout,“ cituje Bild am Sonntag jednoho z manažerů VW. Tento měsíc se začne vůz zkoušet a pak se prý uvidí. Odborníci považují projekt za reálný, i když sériové auto může být pěkně drahé a stát kolem 40 tisíc eur (1,25 milionu Kč). K mání prý může být zhruba v roce 2005.
Hino a Scania se asi spojí
Největší japonský výrobce nákladních automobilů Hino Motors, ve kterém má 50procentní podíl automobilka Toyota, potvrdil, že jedná o možném spojení se švédskou společností Scania v oblasti produkce nákladních automobilů. Hino je považován za nejsilnějšího ze čtyř japonských výrobců nákladních vozů.
Ford investuje v Genku
Společnost Ford Motor Company zveřejnila svůj záměr investovat 900 milionů eur do modernizace závodu v belgickém Genku. Částka poslouží především k vybudování nového systému výroby, jenž umožní produkci minimálně čtyř nových modelů včetně nové generace automobilů Focus, Mondeo a nástupce modelu Galaxy. Roční výrobní kapacita závodu vzroste na 450 tisíc vozů, které budou vyráběny na tři směny.
Seat s rekordním ziskem
Hospodaření automobilky SEAT, která patří stejně jako Škoda do koncernu Volkwagen, skončilo loni se ziskem ve výši 233,12 milionu eur. Přestože výroba i prodeje firmy loni poklesly, její zisk po zdanění vzrostl o 36,6 procenta, a to z 87,35 milionu eur na 119,33 milionu. Při započtení dividend z firem, v nichž má SEAT podíl (jde především o společnost VAESA, což je španělský importér vozů Volkswagen, Audi a Škoda), vzrostl zisk o dalších 113,79 milionu eur a dosáhl výše zmíněné rekordní hodnoty.
Generali do ojetin
Leasingová společnost GE Capital Leasing, která je tuzemskou jedničkou v leasingu ojetých vozidel, rozšířila možnosti pojišťování automobilů o služby pojišťovny Generali. Ta hodlá klientům GE Capital Leasingu nabízet povinné ručení i havarijní pojištění.